
S obzirom na to da je prva Ford Fiesta s proizvodne trake sišla 1976. godine, najstariji prijavljeni model bio je onaj koji je u prometu od 1978. godine, a vlasnik pobjedničke Fieste je 33-godišnji Hrvoje Živković iz Čakovca.
Sredinom travnja ove godine tvrtka Grand Dalewest d.o.o, uvoznik za Fordova vozila, odlučila je preko natječaja pronaći najstariju Ford Fiestu u Hrvatskoj. U potragu su krenuli uz pomoć jednog od najpoznatijih hrvatskih TV voditelja Roberta Knjaza, a najstariju su pronašli upravo u Čakovcu!
Nagradni natječaj ‘Knjaz traži najstariju Fiestu’ brojio je
nekoliko desetaka prijavljenih vlasnika s područja Republike
Hrvatske, dok su u izboru konkurirali modeli Ford Fiesti
proizvedenih 1978. godine, oni iz 1980-ih godina, pa sve do
Fieste iz 2001. godine.

Dio obitelji od samog početka
Prvi vlasnik najstarije Fieste u Hrvatskoj bio je Hrvojev djed,
koji je 1978. godine kupio jedan od najštedljivijih automobila
ondašnjeg vremena te ga vjerno održavao i zapravo vrlo rijetko
koristio. Auto je najviše kilometara odradio u nasljedstvu drugog
vlasnika, koji ga nerazdvojno vozi otkad je napunio 18
godina.

Da je Fiesta ostavila velik trag u njegovom sjećanju, dokazuju
priče kojih se naš sugovornik vrlo rado prisjeća, a prve datiraju
daleko u djetinjstvo kada se s djedom i bakom vozio na
more.

Neuništiva Fiesta ima zanimljivu povijest
Između uspomena kojih se uz širok osmijeh prisjetio Hrvoje smjestila se i ona prve prometne nesreće koju je njegov djed doživio u Fiesti.
– Djed je vrlo rado prepričavao priču o nesreći koju je doživio
vraćajući se iz susjednog sela, gdje ga je baka poslala po jaja
za mlince. Slučajno je zahvatio bankinu, prevrnuo se na krov te
osim automobila, slupao i stotinjak jaja. Po dolasku hitne
pomoći, djed je od šoka vikao: ‘Moja jajca, moja jajca!’, na
što je doktor više puta odgovorio da je pregledan te kako je s
jajima sve u redu – ispričao je uz smijeh.

U novo-starom ruhu
Vlasnik najstarije Fieste imao je priliku odabrati između restauracije u izvorno stanje ili pak preuređenje s ugradnjom modernijih obilježja, koje automobil nije imao, poput klime i servoupravljača.
– Iako sam se u početku dvoumio, jer naravno bilo bi ugodnije
voziti Fiestu s novim obilježjima, no Fiesta je jedna i
neponovljiva, stoga je vraćamo u izvorno stanje. Po završetku
natječaja, krajem travnja ove godine, započeli su s kompletnim
makeoverom kako bi izgledala što bliže svom originalu – rekao je
Hrvoje, koji ističe kako je zahvalan Fordovoj ekipi i Knjazu, jer
to je bio jedini način na koji će moći spasiti djedovu
Fiestu.







