U globalu, većina pacijenata je zadovoljna, od odnosa osoblja prema njima, preko higijene prostora i prehrane do pružene zdravstvene usluge
U Županijskoj bolnici Čakovec provedena je anketa o
zadovoljstvu pacijenata u skladu s Pravilnikom o standardima
kvalitete zdravstvene zaštite i načinu njihove
primjene. Anketa je provedena u razdoblju od 1.7. –
30.9.2018. godine.
– Zahvaljujemo se svim našim pacijentima i njihovim najbližima
koji sudjelovali u anketi jer bi bez njihovih odgovora bilo
znatno teže uvidjeti naše nedostatke i propuste. Uprava ŽB
Čakovec pod vodstvom ravnatelja Roberta Grudića,
dr.med., spec. opće kirurgije, ortopedije i traumatologije,
subspec. traumatologije u fokus svoga rada je stavila kvalitetu
liječenja pacijenata i stvaranje okružja u kojem bi se postigla
kvaliteta koju zaslužuju naši pacijenti – kažu u ŽB Čakovec.
Upravo iz ovog razloga, ravnatelj dr. Robert Grudić donio je
odluku o objavi rezultata ankete kao znak otvorenosti i
transparentnosti u komunikaciji s pacijentima. Bilo je ukupno 720
ispitanika, i to 441 stacionarni i 279 polikliničkih
pacijenata. Anketa se anonimno provodila putem web obrasca i
papirnatog obrasca. Prvi dio rezultata odnosi se na pacijente
liječene stacionarno (hospitalizacija).
Na pitanje je li ih liječnik kod prijma upoznao s razlogom
zadržavanja u bolnici više od 65 % pacijenata odgovorilo je
‘potpuno’, a 28,3 % ‘dovoljno’, što je ukupno 93,6 % pacijenata.
U sličnom omjeru pacijenti su odgovorili i na pitanje je li ih
odjelni liječnik u bolnici upoznao s njihovim zdravstvenim
stanjem.
Na pitanje jesu li pacijenti ili njihova obitelj imali problema
dobiti zdravstvene informacije tijekom liječenja, tek 1,4 %
ispitanika odgovorila je potvrdno, dok je ostatak mogao dobiti
sve informacije, a tek nešto manje od 13 % pacijenata odgovorilo
je da su djelomično mogli dobiti informacije. Sljedeće pitanje
glasilo je jesu li bili upoznati s različitim mogućnostima
liječenja svoje bolesti, 46,5 % odgovorila je potvrdno, 41,5 %
smatra da su bili dovoljno upoznati, a ostatak pacijenata
nedovoljno ili uopće nije bio upoznat.
Jedno od zanimljivijih pitanje odnosilo se na ponašanje liječnika
prema pacijentima. 44,9% pacijenata odgovorilo je da su liječnici
bili izuzetno ljubazni, 31,5 % da su bili ljubazni, a 19,3 % da
je njihov odnos bio korektan. Ostatak pacijenata, njih manje od
4% odabralo je odgovore ‘nezainteresirano’ i ‘neljubazno’.
Slično kao i prošlo pitanje, pacijenti su trebali odgovoriti
kakvo je bilo ponašanje medicinskih sestara prema njima. Čak 57,1
% anketiranih odgovorilo je ‘izuzetno ljubazno’, 28,8 % da su
medicinske sestre bile ljubazne, a 9,1 % da je odnos bio
korektan. Ostatak od 5 % pacijenata nije bio zadovoljan njihovim
ponašanjem. Slični odgovori bili su i na pitanje odnosa ostalog
osoblja u bolnici.
Na pitanje jesu li upoznati s imenima liječnika koji su ih
liječili 66,7% pacijenata je odgovorilo da zna, 27,9% odgovorilo
je ‘djelomice’, a 5,4 % pacijenata nije bilo upoznato s imenima
liječnika. 83,2 % pacijenata su objašnjene medicinske pretrage
kojima su bili podvrgnuti, a 12,7% dobilo je djelomično
objašnjenje, a ostatku od 4,1% nisu objašnjene pretrage koje se
provode.
Na pitanje jesu li bili u mogućnosti odbiti neki predloženi
medicinski postupak potvrdno je odgovorilo 57,4 % ispitanika,
djelomice je to moglo učiniti 12,2 % anketiranih, a 30,4 %
pacijenata tvrdi da nije moglo odbiti predloženi medicinski
postupak. Mogućnost dobivanja posjeta tijekom boravka u bolnici
dobrim smatra 68.7 % pacijenata, 26,5 % to smatra
zadovoljavajućim, a manje od 5 % ispitanika nije bilo zadovoljno
posjetama. U sličnom omjeru pacijenti su bili zadovoljni i s
ostvarivanjem svojeg prava na privatnost tijekom boravka u
bolnici.
290 ispitanika, tj. više od 65 % bilo je potpuno zadovoljno
pruženom zdravstvenom uslugom u bolnici, njih 104 (23,6 %) je
bilo zadovoljno što ukupno čini 96,2 % zadovoljnih pacijenata.
Čistoćom bolesničke sobe ili odjela zadovoljno je 93,9 %
pacijenata, a higijenom sanitarnog čvora njih 86,4 %. Pruženom
prehranom tijekom boravka u bolnici zadovoljno je bilo 88 %
pacijenata.
Drugi dio ankete odnosi se na pacijente liječene
ambulantno (poliklinika).
Ukupnom zdravstvenom uslugom u poliklinici zadovoljno je bilo
77,5 % pacijenata, a načinom na koji im je liječnik olakšao i
pomogao u iznošenju tegoba koje imaju zadovoljno je bilo 82 %
ispitanika. Objašnjenjima razloga zbog kojih su trebali obaviti
pojedinu pretragu ili način liječenja zadovoljno je bilo 80,7 %
pacijenata, a gotovo jedan postotak pacijenata bio je zadovoljan
informiranjem o svemu što su htjeli znati o svojim simptomima i
bolesti. Također, 80-ak posto pacijenata zadovoljno je iskazanim
razumijevanjem za njihove tegobe, dobivenim preporukama i
savjetima od strane liječnika. 82,1 % pacijenata zadovoljno je
spremnošću medicinskih sestara/tehničara da im pomognu.
69,2 % pacijenata zadovoljno je terminom za pregled u vrijeme kad
im odgovara, što je veliko povećanje u odnosu na 2017. kad je
postotak zadovoljnih po ovom pitanju bio 57,4 %. Javljanjem
medicinskih djelatnika na telefonske pozive zadovoljno je 74,1 %
ispitanih, a pridržavanjem radnog vremena poliklinike od strane
liječnika zadovoljno je 74,6 % pacijenata.
Pacijenti su očito najmanje zadovoljni dužinom čekanja na pregled
u čekaonici poliklinike, odnosno poštivanjem zakazanog termina.
28 % ispitanika odgovorilo je da je potpuno nezadovoljno, 8,2 %
nije zadovoljno, a ostatak od 63,8 % je od relativno do potpuno
zadovoljan. Zadnje pitanje odnosilo se na higijenu prostora
(čekaonica, ambulanta, sanitarni čvor), a čak 87,5 % ispitanika
je zadovoljno po tom pitanju.
Zaključak nakon provedene ankete je da je većina pacijenata
Županijske bolnice Čakovec u globalu zadovoljna, počevši od
odnosa osoblja prema njima, preko higijene prostora i prehrane do
pružene zdravstvene usluge.