U koordinaciji predstavnika Grada Čakovca, PUM i predstavnika autoškola obiđena su problematična mjesta na raskrižjima u gradu Čakovcu te otklonjeni uočeni nedostaci u horizontalnoj signalizaciji
U Maloj vijećnici Međimurske županije održana je 3. sjednica Savjeta za sigurnost prometa na cestama pod predsjedanjem predsjednika Savjeta Kristijana Srpaka, a sjednici je nazočio i župan Međimurske županije Matija Posavec.
Predsjednik Savjeta Srpak informirao je članove o zaduženjima i obavezama koje su definirane na posljednjoj sjednici te što je sve učinjeno od strane ovog savjetodavnog tijela.
– U probni rad je stavljeno raskrižje cesta u Maloj Subotici “kod Mandlina”, tj. DC3 i LC2022, kontaktirani su obiteljski liječnici pri čemu se došlo do podataka o upućivanju starijih osoba na kontrolne preglede za produljenje vozačkih dozvola te su u koordinaciji predstavnika Grada Čakovca, PUM i predstavnika autoškola obiđena problematična mjesta na raskrižjima u gradu Čakovcu te otklonjeni uočeni nedostaci u horizontalnoj signalizaciji – rekao je Srpak.
Župan Matija Posavec izvijestio je članove o zaključcima sastanka održanog s članom Uprave Hrvatskih cesta HC Alenom Leverićem i članom Uprave Hrvatskih autocesta Stjepanom Baranašićem. Tijekom sljedeće godine Hrvatske ceste će uložiti dodatna sredstva u državne ceste na području Međimurske županije, na mjesta integracije pješačkog i motornog prometa, opremanjem istih svjetlećim konzolama, sustavom mjerača brzine i upozoravajućim displejima.
Mjesta će se odrediti zaključcima dionika prometnog sustava koji i sudjeluju u radu Savjeta te će prometna sigurnost biti dignuta na još viši nivo. Aktualni projekti bit će intenzivnije nastavljeni te je dogovoreno da će se održavati periodički sastanci između predstavnika HC i Međimurske županije glede izvještavanja o njihovom napretku i ubrzanju otklanjanja eventualnih zastoja koji se mogu pojaviti u provedbi.
HAC će na čvoru Goričan izgraditi izlaz s autoceste prema starom graničnom prijelazu Goričan, čime će se dobiti dodatni poticaj za razvoj spomenutog područja, a u sljedećoj godini je u planu izgradnja dodatnog prijelaza za migracije životinjskih vrsta preko poteza autoceste u blizini mjesta Palovec.
Predsjednik Savjeta izvijestio je članove o stanju sigurnosti u prometu na području Međimurja koje ima negativan trend zbog povećanja smrtno stradalih osoba. Trenutno je na razini naše županije u prometu na cestama smrtno stradalo 11 osoba, dok ih je u istom razdoblju prošle godine bilo 7.
Najveći problemi u prometu definirani su kroz četiri uzročnika – vezivanje sigurnosnog pojasa, konzumacija nedozvoljene količine alkohola, korištenje mobitela tijekom vožnje te neprilagođena prevelika brzina vožnje. PUM pojačano radi na prevenciji prometnih prekršaja, ali i na sankcioniranju počinjenih, a i od svih članova Savjeta je zatraženo da svaki u svom djelokrugu odgovornosti poduzima mjere i aktivnosti s ciljem zaustavljanja negativnog trenda stradavanja u prometu, te opće prevencije.
Jednoglasno je prihvaćeno izvješće o utrošenim financijskim sredstvima Savjeta za 2018. godinu, kao i Program rada i financijski plan Savjeta za 2019. godinu. Programom rada posebno će biti zastupljeno područje predlaganja rješenja za uočene probleme sigurnosti u prometu, edukacije i osposobljavanje djece, mladih vozača ali i starijih sudionika u prometu kroz razne preventivne aktivnosti i programe. Osim navedenog, zbog pojačanih aktivnosti i rezultata, proračun Savjeta će biti povećan za sljedeću godinu što dodatno daje na značaju savjetodavne uloge tijela te veće uključivanje u povećanje sigurnosti svih aspekata prometa na području Međimurja.
U nastavku sjednice, Savjet se dotaknuo i aktualnog novog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona i o intenzivnijem uključivanju članova Savjeta u vlastitim domenama u komunikaciju s javnošću i povećanje sigurnosti prometa edukacijom, savjetovanjem i prevencijom.
Posebna aktivnost usmjeravat će se na suradnju s jedinicama lokalne samouprave kroz inicijativu za praćenje i sanaciju kritičnih i ugroženih mjesta i dionica na cestama kao i financiranje ili sufinanciranje određenih projekata.