Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odlučilo je stati na kraj izbjegavanju autocesti
Iako Hrvatska ima razgranatu mrežu autocesta, mnogi teretni
prijevoznici kako bi izbjegli plaćanje cestarine koriste se
drugim javnim cestama, ponajprije državnim i
županijskim. Održavanje tih prometnica tako postaje skuplje i
zahtijeva češće sanacije. Neke od tih cesta idu kroz naselja pa
prolazak velikog broja teretnih vozila ugrožava i sigurnost
prometa.
Upravo takva situacija je i u Murskom Središću, o čemu smo već
puno puta pisali. Gradonačelnik Dražen
Srpak godinama traži rješenje od nadležnih
institucija, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
odlučilo je stati na kraj izbjegavanju autocesti pa je
pokrenulo proceduru donošenja Pravilnika o ograničavanju uporabe
pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća
dopuštena masa premašuje 7,5 tona, i to onda kada za te javne
ceste kao alternativni pravci postoje druge javne ceste s boljim
prometno-tehničkim karakteristikama.
Na
popisu cesta na kojima je zabranjen promet za
kamione teže od 7,5 tona 50-ak je dionica državnih i
županijskih cesta, a kao alternativni smjerovi navedene su
uglavnom autoceste. Veseli činjenica što je na popisu i državna
cesta D209 od graničnog prijelaza Mursko Središće do raskrižja s
državnom cestom D227 u Šenkovcu.
Kao alternativni pravac navedena je autocesta A4.