BORBA S NEPRAVILNIM PARKIRANJEM

‘PAUK’ U AKCIJI Pripazite kako parkirate, ‘pauk’ će uskoro biti stalni gost na varaždinskim ulicama

Iako je posao premještanja nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila specijalnim vozilom 'Pauk' reguliran, 'Pauk' se gotovo uopće ne koristi. No, to bi se uvođenjem novog informatičkog sustava uskoro trebalo promijeniti.

Temeljem odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama, posao
nadzora i po potrebi blokiranja i premještanja nepropisno
parkiranih i zaustavljenih vozila reguliraju jedinice lokalne
samouprave. Temeljem odredbi tog zakona Gradsko vijeće Grada
Varaždina je u svibnju 2013. godine usvojilo Pravilnik o
premještanju vozila, blokiranju i deblokiranju autobusa, teretnih
vozila, radnih strojeva i priključnih vozila kojim su regulirani
uvjeti, organizacija rada, način i troškovi premještanja.

Poslove nadzora nepropisno parkiranih ili zaustavljenih vozila
temeljem tog pravilnika obavljaju Prometno redarstvo i Komunalno
redarstvo Grada Varaždina koji izdaju naredbe za premještanje ili
blokiranje vozila te pravna ili fizička osoba kojoj Grad Varaždin
povjeri posao premještanja i blokiranja vozila. U slučaju Grada
Varaždina to je tvrtka Crtorad kojoj je taj
posao povjeren temeljem Ugovora o koncesiji za održavanje i
naplatu parkiranja na javnim parkiralištima Grada Varaždina.

U spremištu čak četiri pauka

Temeljem Pravilnika i Ugovora o koncesiji, koncesionar je dužan
osigurati najmanje jedno specijalno vozilo
‘Pauk’ s odgovarajućom opremom za premještanje
vozila ukupne mase do 2500 kilograma, ograđeno, uređeno i čuvano
parkiralište za premještena vozila te uredski prostor za prijem
stranaka i za čuvarsku službu. U Upravnom odjelu za komunalne
poslove, urbanizram i zaštitu okoliša Grada Varaždina rekli su
nam da je Crtorad osigurao sve uvjete za obavljanje tog posla,
odnosno da ta tvrtka raspolaže sa čak četiri specijalna vozila
‘Pauk’ te prikladnim parkiralištem za premještena vozila i
pratećim uredskim prostorom koji su uređeni na prostoru tvrtke
Crtorad u Varaždinskoj ulici u Jalkovcu.

Procedura za premještanje nepropisno parkiranih i zaustavljenih
vozila provodi se na način da Prometno redarstvo ili Komunalno
redarstvo prvo moraju na mjestu događaja utvrditi zakonske uvjete
za uklanjanje ili premještanje vozila koje je zatečeno u
prekršaju te zatim izdati Crtoradu nalog na propisanom obrascu za
premještanje vozila. Prometno redarstvo i Komunalno redarstvo
prekršaje nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila mogu
utvrditi i pomoću videonadzora ili fotografije.

Pravilnikom su utvrđene i cijene premještanja i čuvanja vozila pa
je tako propisano da cijena premještanja vozila na odlagalište i
čuvanje do 24 sata iznosi 400 kuna, cijena započetog ali ne
realiziranog premještanja 200 kuna, a čuvanje odnosno ležarina za
vozila premještena na odlagalište iznosi 50 kuna po danu.

Pauk se koristi – premalo

U Upravnom odjelu za komunal rekli su nam također i da je tijekom
ove godine Prometno redarstvo izdalo 13 naloga za premještanje
napuštenih, neregistriranih ili u prometnim nesrećama oštećenih
vozila koja su zatečena na javnim površinama dok Komunalno
redarstvo ove godine nije izdavalo naloge za premještanje vozila
specijalnim vozilom ‘Pauk’ sa zelenih i drugih javnih površina
već su počiniteljima takvih prekršaja izricane novčane kazne.

Pročelnik Upravnog odjela za komunal Roberto
Krajcer
priznao je da se usluga premještanja nepropisno
parkiranih i zaustavljenih vozila specijalnim vozilom ‘Pauk’
premalo koristi.

– Trenutno imamo samo dva prometna redara koji ne rade subotom
poslijepodne i u nedjelju kada se prema nekakvim subjektivnim
procjenama događa najviše tih prekršaja nepropisnog parkiranja i
zaustavljanja vozila. Drugi problem je da je sustav posložen na
takav način da prometni redar prvo mora otići na mjesto događaja
i utvrditi prekršaj i zatim se vratiti u ured i izraditi nalog za
premještanje vozila i poslati ga Crtoradu da bi se ta usluga
realizirala, a to i nema baš puno smisla jer je vremenski odmak
prevelik i ljudi obično maknu svoja nepropisno parkirana vozila
prije nego li ‘Pauk’ uopće krene na mjesto događaja. Zato
prometni redari trenutno ne koriste previše uslugu premještanja
vozila nego izdaju samo novčane kazne. Usluga premještanja vozila
specijalnim vozilom ‘Pauk’ koristi se najviše u vrijeme velikih
manifestacija kao što je Špancirfest – naglasio je Krajcer.

Uskoro češće u akciji

Dodao je da ipak rade na unaprjeđenju sustava i da bi ‘Pauk’
uskoro mogao biti puno češće u akciji.

– Uvođenjem video nadzora povećali smo razinu nadzora nepropisno
parkiranih i zaustavljenih vozila i video nadzor se danas puno
više koristi za izdavanje novčanih kazni za počinitelje prekršaja
nepropisnog parkiranja i zaustavljanja vozila. Uskoro bi trebali
implementirati i informatički sustav koji će omogućiti Prometnom
redarstvu i Komunalnom redarstvu da na mjestu počinjenja
prekršaja, bez da se moraju vratiti u ured, odmah mogu izdati
nalog za premještanje nepropisno parkiranih i zaustavljenih
vozila – ističe Krajcer.

Pitali smo ga i kako on ocijenjuje stanje po pitanju nepropisnog
parkiranja na području Grada Varaždina.

– Stanje je poprilično loše. Ali očekujem da će se uvođenjem
novog informatičkog sustava, boljim sankcioniranjem prekršaja i
većim prisustvom ‘Pauka’ na ulicama stanje popraviti. Isto tako
moram naglasiti i da radimo i na povećanju broja javnih
parkirališta koja neće biti pod naplatom kako bi omogućili
građanima dovoljno parkirališnih mjesta da mogu parkirati svoja
vozila bez da se parkiraju nepropisno, na zelenim površinama ili
u pješačkim zonama – zaključio je Krajcer.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije