Prva, a u Koprivnici će reći, gledajući konkurente, i najveća hrvatska turistička priredba povijesne tematike – Renesansni festival, na tamošnjim će se bedemima od 24. do 27. kolovoza održati 12. put, a u nizu sadržaja kojima organizatori iz Turističke zajednice turistima omogućavaju uživljavanje u atmosferu srednjovjekovnih običaja, ističe se i svečano predstavljanje prvoga hrvatskog parfema od – koprive, piše Poslovni.hr.
‘Miris je ciljano proizveden za naš festival, stvoren je na bazi biljke po kojoj je grad Koprivnica dobio ime i koja je, uz eliksire, ovogodišnja tema festivala. Osmislio ga je Dejan Levačić iz Čakovca’, navodi direktor TZ-a Koprivnice Renato Labazan, glavni ‘mag’ koprivničkog zbivanja, treću godinu zaredom proglašenog i TOP manifestacijom u Hrvatskoj.
Parfem je, navodi se, spravljen od domaćih sirovina i predstavlja i originalni suvenir, a u Koprivnici ga planiraju uvrstiti i u Guinnessovu knjigu rekorda.
Održat će javno testiranje parfema, sa ciljem da ga na jednom mjestu kuša 2000 ljudi, dosadašnji je rekord – 1512 ljudi. Labazan će reći da su ‘iznikli ni iz čega, te da ljudi danas dolaze na dosad turistički nerazvijen prostor da bi posjetili festival’.
Zemlja-sudionik ove je godine Velika Britanija sa staklarima, a od novih sadržaja izdvajaju se i čokolada i praline od koprive, križevačke Hedone, a privlačan je srednjovjekovni sajam s delicijama, rukotvorinama, viteški turniri, igre s vatrom, viteške interaktivne radionice, gastronomske radionice, renesansna jela, kuhanje piva…
Uz domaće sudionike, nastupaju i brojne skupine i zabavljači iz još 10-ak zemalja. ‘Renesansni festival je samoodrživ, financira se svojim i novcem EU, lani je koštao 750.000 kuna. Od HTZ-a i Ministarstva turizma zaslužujemo i više, ali nemamo lobiranja’, poručuje direktor Ureda Turističke zajednica Koprivnice Renato Labazan, poručujući samouvjereno da se festival po sadržajima više ne može uspoređivati sa sličnim priredbama u Hrvatskoj.