MILJENKO BLAŽEKA učenicima i studentima približava matematiku i informatiku

Miljenko Blažeka (33) iz Preloga jedan je od uspješnih gimnazijskih profesora koji svojim znanjem i pristupom obrazovanju utječu na brojne učenike. Ovaj profesor mentor matematike i informatike radi u čakovečkoj Gimnaziji Josipa Slavenskog te je i voditelj Županijskog stručnog vijeća nastavnika informatike srednjih škola Međimurske županije.

Vrlo je aktivan i u organizacijama civilnog društva kao predsjednik Međimurskog informatičkog kluba Čakovec, predsjednik Nadzornog odbora Hrvatskog saveza informatičara, predsjednik Nadzornog odbora Mladih informatičara Strahoninca i zamjenik predsjednika Zajednice tehničke kulture Međimurske županije.

Uza sve to ostaje mu i vremena za njegov omiljeni hobi, biciklizam, a i u tom se području značajno angažirao kao predsjednik biciklističke Udruge Laganini Prelog.

Odabrao nastavničku ulogu umjesto inženjerske

Kada danas pogleda u prošlost, Miljenku je jasno da se zapravo već na samom početku fakulteta vidio jedino u nastavničkoj ulozi, a kako su ga oduvijek privlačili prirodoslovni predmeti pa je i tijekom svog gimnazijskog školovanja osvajao nagrade na županijskim i državnim natjecanjima, znao je da mora krenuti u tom smjeru.

Odlučio se za studij matematike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te je vrlo brzo prevagnuo nastavnički smjer naspram inženjerskog.

– Već sam na fakultetu bio demonstrator iz određenih kolegija te zarađivao džeparac, no nisam se vidio u daljnjem istraživačkom radu na fakultetu. Više me privlačila edukacija. Kada je nakon prve godine trebalo odabrati smjer, odlučio sam se za nastavnički – govori nam Miljenko.

Prvo zaposlenje u najboljoj međimurskoj školi

Diplomirao je sa svega 22 godine, odslužio civilni vojni rok, a nakon toga se oslobodilo radno mjesto za koje se ni trenutka nije dvoumio treba li ga prihvatiti. Tako je postao nastavnik u Gimnaziji Josipa Slavenskog, koju je nekada i sam pohađao.

Ipak, priznaje da su mu počeci bili pomalo neobični.

– Bilo je neobično dojučerašnje profesore zvati kolegama i prijeći na “ti”. Još je neobičnije bilo čuti ih kako govore kajkavski u neformalnim druženjima. Bilo je i kolega koji su me u prvim danima zamijenili s učenikom pa me “tjerali” van iz zbornice – prisjeća se Miljenko.

Od prvog dana nastojao je svojim učenicima što bolje približiti matematiku i informatiku, te im ujedno ukazati na njihove mogućnosti primjene u svakodnevici, ali i gotovo sigurnog zaposlenja u budućnosti. Ovo potonje trebao bi, prema našem mišljenju, raditi veći broj profesora.

– Trudim se nalaziti primjere iz svakodnevnog života i koristiti tehnologiju u nastavi. Svakim danom sve više raste osviještenost o važnosti STEM-a (Science Technology EngineeringMath) za budućnost i razvoj civilizacije, a to polako prepoznaju i učenici – ističe Miljenko.

Niz karijernih uspjeha

Sa svojim je gimnazijalcima ostvario i iznimne rezultate na županijskim i državnim natjecanjima, a posebno je ponosan na jedan projekt.

– Sudjelovali smo u projektu ‘Matematika između realnog i virtualnog’ sufinanciranog od strane Europske unije u kojem smo u suradnji sa zagrebačkim gimnazijama, XV. i II., te vinkovačkom gimnazijom M. A. Reljkovića pokušali približiti matematiku učenicima kroz primjere iz svakodnevnog života i uz pomoć tehnologije – govori nam Miljenko.

Ništa manje nije angažiran ni izvan nastave pa kao član informatičkih udruga sudjeluje u projektima edukacije djece u području informacijsko-komunikacijskih tehnologija uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja, Međimurske županije i Grada Čakovca. Ekipa čiji je voditelj drži drugo mjesto u državi na Hrvatskom otvorenom natjecanju iz informatike.

Sve ga je to dovelo i do stjecanja zvanja profesora mentora, ali i do zaposlenja na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu, gdje je prošle godine držao vježbe iz Statistike na studijima Menadžmenta turizma i sporta te Održivog razvoja.

Jednako kao i gimnazijalcima, studentima je također nastojao ukazati na mogućnosti primjene matematike u svakodnevici, a upravo ga takav pristup i zanimljiva predavanja danas čine jednim od omiljenih profesora svima onima kojima predaje ili je predavao.

Ne krije da uživa u svome poslu.

– Volim prenositi znanje. Kada kod učenika doživite onaj “aha” trenutak, to je neprocjenjivo. Također, tu je i veliku čast, ali i odgovornost ne samo u obrazovanju, nego i u odgoju i oblikovanju mladih ljudi, budućih intelektualaca – kaže Miljenko.

Biciklizam za punjenje baterija

Uz nastavničku ulogu i brojne aktivnosti vezane uz udruge, Miljenku je svaki radni dan popunjen, ali nastoji izdvojiti i što više vremena za svoju obitelj, suprugu i dijete.
Kada pak nije s obitelji, pokušava barem jednom tjedno pronaći vremena za biciklizam i vožnju od barem četrdesetak kilometara kroz predivne pejzaže, kako u našem kraju, tako i izvan njega.

– Prekrasno je biciklom istraživati Međimurje i Podravinu. Vidite detalje koji vam promaknu kad projurite automobilom nekim krajem. Rado se odazivam na rekreativne biciklijade u našoj i susjednim županijama, a jedne sam godine sudjelovao i na Usponu na Zavižan i to je za mene bio daleko najzahtjevnija, ali i najljepša ruta – ističe Miljenko.

Ono što pak mu je posebno drago kada je u pitanju njegov hobi jest to što je tri godine zaredom bio organizator i sudionik akcije “Biciklom za Vukovar” povodom Dana državnosti u sklopu preloške Udruge Laganini.

Akcija je uključivala dvodnevno zajedničko putovanje biciklista, druženje i obilazak znamenitih lokacija na području od Preloga do Vukovara.

Osim u biciklizmu, Miljenko u budućnosti namjerava što više aktivno sudjelovati i u svim područjima koje obuhvaća njegova struka, a najvažnije mu je što kvalitetnije prenijeti znanje na sve sadašnje i buduće generacije djece te im pokazati da prirodoslovne znanosti ne trebaju biti nikakav bauk.

Iz naše mreže
Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije