STRUČNO usavršavanje odgojitelja Dječjeg vrtića Cvrčak

Kvaliteta odgoja i obrazovnja za svu djecu u Republici Hrvatskoj osnovni je cilj hrvatske odgojno-obrazovne politike pri čemu je prepoznata potreba za osuvremenjivanjem rada u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

U tu je svrhu prihvaćen kurikulumski pristup kako bi se odgovorilo razvojnim potrebama hrvatskog društva, a imajući u vidu europski i svjetski kontekst. Suvremene odgojno-obrazovne politike ističu koncept cijeloživotnog učenja kao imeperativ razvoja društva.

Odgojiteljska profesija jedna je od onih koja u svom opisu podrazumijeva obvezu kontinuiranog stručnog usavršavanja što potkrepljuje i Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju te Državni pedagoški standard predškolskog odgoja i naobrazbe.

Kvalitetna odgojno-obrazovna praksa predškolske ustanove i njezinog kurikuluma razvija se “iznutra”, od odgojitelja i drugih stručnih djelatnika vrtića, za što im je potrebno omogučiti kontinuirano profesionalno učenje i razvoj. Upravo takav razvoj treba biti rezultat novih znanja, promjena i djelovanja.

Imajući u godišnjem planu i programu rada ustanove obvezu stručnog usavršavanja, čakovečki Dječji vrtić Cvrčak svojim je odgojiteljima i stručnim suradnicima pružio podršku u unapređenju vlastite prakse edukacijom u okviru Pučkog otvorenog učilišta Korak po Korak tijekom dva vikenda (3. i 4. te 17. i 18. ožujka).

Ova četverodnevna edukacija odgojno-obrazovnih djelatnika jedan je od suvremenih oblika stručnog usavršavanja kojoj je cilj stvaranje profesionalnih zajednica učenja. Rad takvih zajednica usmjeren je na poticanje odgojitelja i svih drugih subjekata odgojno-obrazovnog procesa na kontinuiranu razmjenu svojih profesionalnih znanja i iskustva kao osnove zajedničkog učenja i razvoja.

Zajednice učenja koje djeluju u okviru POU Korak po korak pružaju odgojiteljima stručnu podršku u nekoliko područja djelovanja: interakcije, obitelj i zajednica, inkluzija, različitost i demokratkse vrijednosti, praćenje procjenjivanje i planiranje, strategije poučavanja, okruženje za učenje i profesionalni razvoj. Zajednice učenja kao profesionalne zajednice pretpostavka su razvoja profesije i kompetencija odgojitelja.

Promatramo li kompetenciju za učenje kao jednu od temeljnih kompetencija odgojitelja i stručnih djelatnika vrtića tada je cijeloživotno učenje imperativ profesionalnog djelovanja.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije