Matija Krznar – poduzetnik koji je pokrenuo prvi projekt car sharinga u regiji

Međimurje je iznjedrilo mnoge uspješne ličnosti, od kompozitora Josipa Štolcera-Slavenskog, Rudolfa Steinera, dr. Vinka Žganca pa sve do brojnih profesora, inženjera, znanstvenika, odvjetnika, liječnika, ekonomista, novinara, sportaša i umjetnika na koje Međimurci mogu biti ponosni. Kamo ih je životni put odnio nakon završetka srednje škole u Međimurju, čime se danas bave te kako vide svoju budućnost i profesionalni razvoj, otkrivat ćemo svakog tjedna

Matija Krznar (29) iz Novakovca je magistar ekonomije koji je proteklih mjeseci plijenio medijsku pažnju pokretanjem prvog car sharing projekta na ovim prostorima, čija je dodatna posebnost što se radi o dijeljenju električnih automobila. Projekt je zaživio u Zagrebu u kojem Matija živi posljednjih deset godina, a namjerava se širiti i na druga područja. U pokretanju tvrtke pomoglo mu je iskustvo rada u telco sektoru, financijama, kontrolingu te upravljanju projektima i tvrtkom, a da se sve uistinu isplatilo, najbolje govore zadovoljni korisnici.

Od čakovečke Gimnazije do SAD-a

Matija je nakon završetka čakovečke Gimnazije upisao studij ekonomije na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu jer je svoju budućnost vidio u poduzetništvu. Odabir fakulteta omogućio mu je stjecanje znanja za razumijevanje poslovanja i funkcioniranja tvrtki.
Kako bi stekao što više iskustva za rad nakon stjecanja diplome i bio što spremniji za kompetitivno tržište rada, još je tijekom studentskih dana počeo raditi u kontrolingu telco kompanije. Uspješno balansiranje između studentskih obaveza i posla ujedno je i ono na što je najponosniji iz tog peridoa svog života.

S namjerom da se još više usavrši, Matija je pet mjeseci boravio u New Yorku u Sjedinjenim Američkim Državama, a iskustvo otvorene nacije i slobodnog tržišta dodatno ga je motiviralo u smjeru poduzetništva.

– U sklopu programa Work&Travel bilo je organizirano usavršavanje jezika, upoznavanje američke kulture te omogućena viza za studentske poslove. Ponosam sam što sam radio u Delmonico’s, dva bloka od njujorške burze, u najstarijem restoranu u SAD-u u kojem je svojedobno večerao naš Nikola Tesla. Fascinirala me razina usluge i kvalitete koja se tamo isporučuje svakom gostu te vidio koliko zapravo postoji prostora za napredak u odnosu na naš dio svijeta – kaže Matija.

Ideje o mobilnosti bile su temelj njegove tvrtke

Upravo je zato prije dvije godine počeo intenzivno razmišljati o pokretanju vlastite tvrtke i idejama koje bi tvrtku učinile jedinstvenom, a odgovor je pronašao u konceptu car sharinga, odnosno dijeljenja automobila s drugim ljudima.

– Počeo sam razmišljati o inovativnim modelima mobilnosti, a koji bi mogli odgovarati suvremenim potrebama građana, osobito mladim ljudima. Nedovoljno fleksibilna mreža javnog prijevoza u Zagrebu usmjerila me prema području car sharinga. Koncept je to sukorištenja automobila koji je uspješno zaživio u velikim gradovima Europe i Sjedinjenih Američkih Država, a koji sam htio maksimalno prilagoditi i tehnološki unaprijediti da odgovara potrebama i suvremenom stilu života u hrvatskim gradovima – nadovezuje se Matija.

Detaljno je razradio svoju ideju i tako je nastala tvrtka Urban Mobility, osmišljena kao platforma za usluge temeljene na green-tech rješenjima, koje će doprinijeti inovativnom korisničkom iskustvu i kvaliteti urbanog života.

Pionirski poduhvat tvrtke je Spin City, projekt koji dovodi Zagreb na kartu europskih metropola s car sharing sustavom. Matija nam je detaljno objasnio kako funkcionira njegov projekt.

– Spin City je odgovor na suvremene potrebe urbanog čovjeka za mobilnošću, budući da je komplementaran postojećim oblicima javnog prijevoza te društveno i ekološki odgovorna alternativa vlasništvu nad osobnim vozilom. Kao koncept, Spin City predstavlja način održive mobilnosti. Uz primjenu suvremene tehnologije, integrira principe ekonomije dijeljenja (sharing economy) i suvremene zelene ekonomije. Putem ‘pametnih’ rješenja, Spin City korisnici koriste vozilo upravo onoliko koliko im je potrebno, a bez troškova posjedovanja i održavanja istog. Na taj način sami korisnici doprinose racionalnom raspolaganju resursima, očuvanju okoliša i kvaliteti života u gradu.

Sve što vam treba za vožnju i korištenje Spin City usluge su pametni telefon i vozačka dozvola. Da je zamišljeni koncept uistinu djelotvoran te da su korisnici prepoznali dobru ideju, govori i podatak da se u nepuna dva mjeseca registiralo gotovo 400 korisnika.

– Ponekad je efikasnije dijeliti, a ne posjedovati, što ljudi prepoznaju kao fakt koji im donosi prednosti i svojevrsnu dobrobit. Za sada primamo vrlo poticajne povratne informacije, među kojima bih izdvojio one vezane za iskustvo vožnje električnih vozila, koje s ovim projektom nikada nije bilo dostupnije – kaže nam Matija.

Radni dani ispunjeni su izazovima koje uspješno prevladava

Pokretanje prvog car sharing projekta na ovim prostorima ujedno je i najveći izazov s kojim se susreo u svojoj dosadašnjoj karijeri, a koji je uspješno prevladao iako nije bilo uvijek jednostavno.

– U dvije godine pripreme, razvoja sustava, stvaranja tima, pregovaranja s dobavljačima i prezentiranja ideje da ljudi međusobno dijele električni auto putem aplikacije, nailazio sam na svakojake prepreke. Osobito je bilo zahtjevno uvjeriti financijske institucije da se radi o poslovnom modelu koji može zaživjeti na našem tržistu. S obzirom na moje iskustvo kroz ovaj projekt, najvažnije je imati odgovor na svako pitanje.

Svega toga ne bi bilo da se u potpunosti ne predaje poslu u svakome novom radnom danu koji se nerijetko oduži i do kasnih večernjih sati, no sve to lako prevlada uz podršku i poticaj svoje male obitelji, supruge Nede i trogodišnjeg sina Rafaela.

– Gotovo cijeli dan provodim radeći, budući da razvoj startup-a ne omogućava previše slobodnog vremena. Ujutro obično sa svojim timom i fleet managerom imam briefing za tekuće stvari. Dnevno me očekuje 4-5 sastanaka, pretežno vezano za razvoj poslovanja i nove poslovne prilike. Popodne se uz kavu najviše družim sa Outlook-om, rješavam e-mail komunikaciju i pozive, što ne stignem usput. Na kraju slijedi priprema za nadolazeće sastanke i obaveze, dok večer pokušavam što češće provoditi s obitelji.

Kako bi i dalje njegova tvrtka bila uspješna, Matija i dalje namjerava predano raditi, a nove ideje pokušavaju naći put prema ostvarenju.

– Moja vizija je raditi na transformaciji urbanih zajednica u kontekstu povezane, održive i share-ane mobilnosti jer su ljudi, kretanje, urbani život ono što me insprira u poslovnom smislu – završava Matija.

Želimo mu puno sreće u daljnim projektima!

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije