Međimurje je iznjedrilo mnoge uspješne ličnosti, od kompozitora Josipa Štolcera-Slavenskog, Rudolfa Steinera, dr. Vinka Žganca pa sve do brojnih profesora, inženjera, znanstvenika, odvjetnika, liječnika, ekonomista, novinara, sportaša i umjetnika na koje Međimurci mogu biti ponosni. Kamo ih je životni put odnio nakon završetka srednje škole u Međimurju, čime se danas bave te kako vide svoju budućnost i profesionalni razvoj, otkrivat ćemo svakog tjedna
Saša Vugrinec (27) iz Čakovca je magistar ekonomije, smjer menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, koji uspješno gradi svoju karijeru u turizmu. Jedan je od osnivača iznimno čitanog bloga VikendManijaci.com, piše članke za brojne medije, a nedavno je s Markom Tarandekom pokrenuo i vlastitu SCRIBO PR marketing i PR agenciju. Još je tijekom studentskih dana osvajao brojne nagrade u području turizma, a svoje uspjehe niže i dalje.
Ljubav prema putovanjima pomogla mu je u odabiru studija
Saša je završio Graditeljsku školu u Čakovcu i stekao zanimanje medijskog tehničara, no u trenutku odluke o daljnjem nastavku obrazovanja shvatio je da ne želi radne dane provoditi isključivo za računalom.
– Volim putovanja i sve što ona nose sa sobom pa sam se tako prilikom odabira fakulteta zapravo poigrao Googleom. U tražilicu sam napisao sintagmu “putovanja i fakultet”, a kao rezultat se pojavio Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. Naravno, fakultet nije imao nikakve bliske veze s putovanjima, što sam shvatio tek po preseljenju u Opatiju, ali nije mi žao. Da opet biram, izabrao bih isti fakultet – nadovezuje se Saša.
Na Kvarneru se vrlo brzo snašao i nizao studentske uspjehe. Uz sve obaveze koje nosi život studenta, sudjelovao je i na brojnim projektima s profesorima i primio nemali broj nagrada. Neke od njih su Nagrada za najbolji marketinški plan u sklopu projekta “Hrvatska na dlanu”, međunarodna brončna medalja za turističku aplikaciju, zlatna WEB medalja za najbolji marketinški plan 2012., Rektorova nagrada za promicanje Sveučilišta u Rijeci i brojne druge. No Saši je najdraža ona koju je osvojio za svoju fotografiju na temu “Turizam povezuje kulture”.
U LifeClass Termama Sveti Martin izbrusio je svoje vještine
Sve ga je to dovelo do zaposlenja u Life Class Termama Sveti Martin, danas jednih od najpoznatijih destinacija u području kupališnog turizma u Hrvatskoj.
– Još sam 2013. godine počeo tamo raditi kao voditelj marketinga i odnosa s javnošću i to sasvim slučajno i spontano. U Terme sam stigao baš u idelano vrijeme kada smo iz brenda “Spa & Sport Resort Sveti Martin” prelazili u današnji “LifeClass Terme Sveti Martin” i moram priznati da je za mene ovo bio jedan veliki izazov. Raditi s ljudima svjetskog kalibra na kreaciji i implementaciji branda pomoglo mi je da se razvijam i radim na svojim sposobnostima. Srećom, bio sam okružen brojnim kreativnim ljudima. Jedan od njih je i moj bivši šef Branimir Blajić od kojeg i sada mnogo učim – kaže Saša.
U Termama je kreirao promocije, oglase, kampanje i PR planove, uređivao društvene mreže i web-stranice, komunicirao s novinarima, zaposlenicima, gostima hotela, lokalnim stanovništvom i slično, a svo mu je to iskustvo bilo odličan temelj za ono što danas radi. Naime, zajedno s Markom Tarandekom pokrenuo je vlastitu SCRIBO PR marketing i PR agenciju, a bivši poslodavci danas su mu jedan od brojnih klijenata.
Vikend Manijaci.com – jedan od najčitanijih hrvatskih turističkih blogova
Saša i Marko i ranije su surađivali. Prije nekoliko godina pokrenuli su danas jedan od najčitanijih turističkih blogova VikendManijaci.com. Broj njihovih pratitelja na Facebooku je preko 35 tisuća, a tajna uspjeha leži u tome što se iza svih njihovih savjeta krije vlastito iskustvo temeljno na brojnim proputovanim kilometrima diljem svijeta.
Ideja za pokretanje ovakvog bloga došla je sasvim spontano, kao uostalom i sve najbolje ideje.
– Kako volim putovati i putujem od malih nogu, nerijetko me mnoštvo ljudi ispitivalo i molilo savjete o putovanjima, a meni je već postalo pomalo zamorno objašnjavati da ne moraš biti Einstein kako bi kupio kartu do Londona za 20 eura. Zato smo Marko i ja odlučili pokrenuti blog. Prvenstveno smo bili orijentirani na destinacije izvan Hrvatske, no pokazalo se da čitatelje zanimaju i putovanja diljem Lijepe naše.
Da bismo zadržali publiku i kvalitetu bloga, danas planiramo putovanja i do godinu dana unaprijed – kaže Saša.
Često su putovanja i dio njihovih poslovnih obaveza, no putuju i o vlastitom angažmanu. S obzirom da često dobivaju upite kako uskladiti poslovne obaveze s putovanjima, Saša i Marko su se i tu snašli.
– Na blogu smo izračunali koliko zapravo imamo slobodnih dana u godini ako radimo kao prosječan Hrvat, dakle, pet dana u tjednu. Ispalo je da imamo više od 110 slobodnih dana u godini, ako ubrojimo vikende, praznike i godišnji odmor, a to je i više nego dovoljno za sva putovanja koja želimo.
Među destinacijama koje je Saša posjetio što poslovno, što privatno nalaze se neki od najljepših gradova svijeta i Europe, ali isto tako i destinacije diljem cijele Hrvatske. Ipak, neka mjesta posebno su ga se dojmila.
– Sirija mi je ostala u sjećanju kao jedna od najdražih država. Majka mi je rodom Sirijka pa sam tu državu oduvijek želio posjetiti. Imao sam sreću što je to bilo nekoliko mjeseci prije početka rata 2010.godine pa sam upoznao brojne gradove i ljude koji su sada zasigurno jako izmijenjeni. Što se pak tiče velikih svjetskih gradova, Istanbul mi je svakako na prvome mjestu. Ima gotovo sve što i primjerice London, ali ipak nekako s više duše. Da me pak netko pita kamo bih se preselio izvan Hrvatske, odabrao bih ili austrijski Salzburg ili markonaski Marekeš – govori nam Saša.
Osim u istraživanju prirodnih i kulturnih ljepota svakog mjesta koje posjeti, Saša najviše uživa u hrani, što se, kaže kroz smijeh, vidi na njemu. Također mu veliko zadovoljstvo predstavlja upoznavanje lokalnih ljudi i njihovih životnih priča, a kao pravi putoholičar uvijek voli testirati sam sebe i vidjeti do kakvih ga sve pozitivnih iskustva može dovesti njegov neustrašivi duh.
S obzirom da je život prepun putovanja i drugih poslovnih obaveza uzeo svoj danak pa je Saša prije nekoliko mjeseci završio u bolnici sa srčanim problemim, sada mu je najveći izazov kako uskladiti privatni i poslovni život.
– Trenutno mi je najveći cilj da mi se što takvo ne ponovi, ali da i dalje radim ono što najviše volim. Turizam i marketing svakako su moj život. Iako ne volim stavljati planove za budućnost na papir, u glavi imam zacrtane neke nove ideje, no pustit ćemo da sve ide spontano jer je tako i najbolje. Planovi se često mogu promijeniti – završava Saša.