Iako je najava mađarskog ministra unutarnjih poslova Sandora Pintera o obustavljanju željezničkog prometa s Hrvatskom na tri granična prijelaza – Kotoriba, Koprivnica i Beli Manastir – odjeknula kao novost, ona to nije.
Mađarska je obustavila promet tim prijelazima još početkom imigrantske krize, krajem rujna i početkom listopada, i nije ga obnovila ni kad se migrantski val iz Hrvatske usmjerio prema Sloveniji. O blokadi prometa obaviještena je i Europska komisija, a hrvatska diplomacija, odnosno hrvatski veleposlanik u Mađarskoj, bezuspješno je pokušavao riješiti problem.
Kako su Večernjem listu više puta potvrdili uz Mađarskih željeznica, blokada prometa rezulatat je vladinih uredbi koje se donose za rok od 30 dana. U tim se uredbama kaže da je, “zbog sigurnosti u pograničnom sektoru zbog imigrantske krize, osobama, vozilima i teretu zabranjen prijelaz preko željezničkih graničnih prijelaza Kotoriba, Koprivnica i Beli Manastir”. Nakon tih 30 dana, mađarska vlada uredno donosi novu “privremenu” uredbu.
O zatvaranju prometa Mađari su obavijestili i Europsku komisiju, ali tek 25. studenoga, kazavši da je riječ o privremenoj mjeri. – Izvijestili su nas u skladu s “uredbom jagode” (ime je dobila po sudskom sporu Francuske i EK nakon što su francuski seljaci blokirali kamione jagoda iz Španjolske kao prosvjed protiv uvoza, a o čemu Francuska nije obavještavala Španjolsku, koja je pretrpjela gubitke, op. a.) koja propisuje da članica mora obavijestiti EK o događaju koji bi mogao negativno utjecati na slobodni protok robe– kazali su u EK, iako blokada utječe na kretanje ljudi.