U Donjem Međimurju već dugo postoji želja za povezivanjem sa pomurskim Hrvatima i općinama uz granicu na strani Mađarske. Tako je još početkom 2000. godine osnovana mješovita komisija koja je dala ideju za gradnjom mosta koji bi doprinio toj suradnji.
“Ta želja konačno dobiva formu i sadržaj te su sada konačno stvoreni svi preduvjeti kako bi se taj projekt i realizirao”, rečeno je na održanoj press konferenciji u Općini Kotoriba kojoj su prisustvovali župan Međimurske županije Matija Posavec, predsjednik županijske Skupštine Mladen Novak i načelnik općine Kotoriba Ljubomir Grgec.
Sam projekt izgradnje i uređenja cestovnog mosta i graničnog prijelaza Kotoriba – Murakeresztur trebao bi biti dovršen do 2020. godine, a vrijednost se procjenjuje na oko 115 milijuna kuna.
“Mi ćemo i dalje, kao i do sad, lobirati prema Vladi RH i resornim ministarstvima, kako bi se sam projekt mogao realizirati i puno prije tog roka, jer ovaj kraj to zaslužuje a to nije interes samo Međimurja već i Hrvatske općenito”, istaknuo je župan Posavec te dodao kako u pograničnom području Mađarske živi oko 7000 Hrvata, a kako se cestom do tih ljudi od Kotoribe treba putovati 52 km.
“Zadatak je i države da brine o tim ljudima, a uostalom time bi se olakšao prolaz turista koji dolaze u Hrvatsku s te strane, jer u toku turističke sezone graničnim prijelazom Goričan prođe oko 3 milijuna turista”, zaključio je Posavec. Važnost ovog prometno-gospodarskog projekta nije samo za Međimursku županiju, već i za susjedne županije poput Koprivničko-križevačke, kojima bi se skratio put do autoceste Zagreb-Budimpešta.
“Izgradnja tog mosta strateški je važna za cijelu Hrvatsku, no iz naše perspektive, to bi otvorilo velike razvojne mogućnosti Donjeg Međimurja, koje do sad nisu postojale”, izjavio je Novak i naglasio kako će realizacija projekta doprinijeti razvoju našeg turizma, gospodarstva te omogućiti privlačenje novih investicija, a da će sve to rezultirati boljim odnosima Hrvatske i Mađarske općenito.
Potrebno je spomenuti kako je Vlada Republike Mađarske prošle godine angažirala nezavisnu tvrtku za procjenu opravdanosti graničnih prijelaza između Hrvatske i Mađarske, a pokazalo se kako upravo ovaj prijelaz zadovoljava sve kriterije, zbog čega je odlučeno kako će on biti prioritet.
“Posebno me veseli što je mađarska Vlada tu odluku objavila u službenom listu 7. siječnja, pa se nadam kako ćemo uz pomoć Županije sada uspjeti dobiti i suglasnost naše Vlade za potpisivanje sporazuma i realizaciju projekta”, naglasio je načelnik Grgec. Prema idejnom rješenju projekta, planirana dužina mosta je 186 metara a širina 10 metara te će se s obje strane kolnika napraviti pješačko-biciklistička staza.
Ono što je bitno za naglasiti jest kako će se projekt većim dijelom financirati sredstvima EU fondova, točnije u sklopu Interreg V-A, a izgradit će se kraj već postojećeg željezničkog mosta preko rijeke Mure.