Međimurci ŽC 112 Čakovec zvali 32.317 puta, najviše za hitne službe

>> Međimurci ŽC 112 Čakovec zvali 32.317 puta, najviše za hitne službe

Europski dan broja 112 obilježava se 11. veljače svake godine (jedanaestu godinu zaredom) s ciljem informiranja građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije.

Jedinstveni broj 112 zajednički je svim državama članicama Europske unije i služi za besplatno pozivanje hitnih službi. Europski parlament krajem 2007. godine prihvatio je pisanu deklaraciju koja preporučuje obilježavanje Dana europskog broja 112 za žurne situacije. Deklaracija poziva zemlje članice da medijski promiču ovaj jedinstveni broj i sve aktivnosti kojima će obilježiti ovaj dan.

Broj 112 prvi put je uveden 1991. kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Republika Hrvatska u operativnu funkciju broj 112 je stavila prije jedanaest godina, 11. veljače 2005. godine čime se pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi na jedinstveni broj.

Uvođenjem broja 112 dobivena je jedinstvena “ulazna točka” za traženje pomoći pa svaki unesrećeni može brzo zatražiti pomoć, ne razmišljajući pritom koga mora pozivati i tko mu sve i kako treba pomoći. Operater po zaprimanju poziva žurno spaja u konferencijsku vezu najpotrebniju žurnu službu, te po potrebi obavještava strukovno i teritorijalno i druge nadležne hitne i inspekcijske službe koje trebaju pružiti pomoć ili poduzeti potrebne zaštitne mjere.

ŽC 112 Čakovec dio je operativnog komunikacijskog sustava RH koji se sastoji od dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i Državnog centra zaštite i spašavanja koji ne zaprima hitne pozive ali operativno prati i koordinira njihov rad te predstavlja točku za međunarodne kontakte vezane uz hitne slučajeve, nesreće i katastrofe. A službe Državnog informacijskog i komunikacijskog sustava zaštite i spašavanja Sustavu 112 pružaju informacijsko-komunikacijsku potporu te potporu pri utvrđivanju normativnih okvira rada.

Broj 112, koji se treba nazvati u svim hitnim situacijama kada su ugroženi ljudski životi, imovina i okoliš, nudi nekoliko prednosti:

• poziv je besplatan te se može zatražiti pomoć bilo koje hitne službe
• pozivatelj ne mora poznavati strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnom slučaju nego hitni slučaj samo dojaviti na broj 112
• štedi se vrijeme jer samo jedan poziv praktički paralelno alarmira nekoliko hitnih službi, odnosno operater nakon dojave alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju
• hitne službe rasterećene su od zlonamjernih, nenamjenskih ili opetovanih poziva, kada različiti pozivatelji dojavljuju isti hitni slučaj, budući operateri u centrima 112 “filtriraju” ove vrste poziva
• Poziv na 112 može se ostvariti i kad je mobitel zaključan
• Poziv na 112 može se ostvariti i kad nema signala (na mobitelu piše “SAMO HITNI POZIVI”)
• broj koji poziva 112 uvijek je vidljiv iako se prekrije
• zlouporaba pozivanja na 112 se sankcionira (privremeno isključenje do raskidanja pretplatničkog odnosa)

Hitni slučaj može se dojaviti i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom jeziku. U 2015. godini bilo je ukupno 32 317 poziva (88,5 na dan), i to: namjenskih 10 865 (29,7 na dan), nenamjenskih 21 407 i zlonamjernih 45. Zabilježeno je i 13 poziva na stranom jeziku. Iskoristivost broja iznosi 33,6 posto.

U odnosu na 2014. godinu, u 2015. godini došlo je do pada ukupnog broja poziva (za 5 581 poziv), no iskoristivost broja blago je porasla (za 1,1%). Ove godine zabilježen je manji porast broja zlonamjernih poziva (za 34 poziva).

Od ukupnog broja namjenskih poziva 77,7% (8446 poziva) bila su za hitne službe (hitna medicinska pomoć, policija, vatrogasci), a 22,3 % (2419 poziva) za ostale službe (komunalne službe, inspekcije, veterinarske službe …). Od poziva za hitne službe za hitnu medicinsku pomoć zaprimljeno je 4971 poziv (58,85% od poziva za sve hitne službe), za policiju 3237 poziva (38,32%) i za vatrogasce 238 poziva (2,81%).

Ladislav Söke, mag. ing., pročelnik Područnog ureda Čakovec kaže kako 10 djelatnika radi u 5 smjena. Prilikom poziva na 112 kaže kako je važno naglasiti što se dogodilo, gdje, kakvu pomoć trebate i ima li ozlijeđenih.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije