
Prijetnje o postavljenim eksplozivnim napravama u čakovečkim školama pokazale su se lažnima, ali...
Podsjetimo, jutros u 5:35 na e-mail adrese dviju srednjih škola u Čakovcu stigle su prijeteće poruke, što je odmah izazvalo hitnu reakciju nadležnih službi.
Čim su ravnateljice škola stigle na posao i vidjele prijeteće mailove, odmah su obavijestile Centar 112. U rekordnom roku na teren su stigle policijske snage i započela je evakuacija. Smireno i organizirano evakuirano je oko tisuću učenika zajedno sa zaposlenicima škola. Policijski službenici detaljno su pretražili svaki kutak školskih objekata, ali nikakva opasnost nije pronađena.
Nastava otkazana
Budući da je ovo prvi takav slučaj u Međimurskoj županiji, nastava je za cijeli dan otkazana, kako za jutarnju tako i za poslijepodnevnu smjenu. Učenici se vraćaju u školske klupe sutra. Kriminalističko istraživanje je u tijeku, a policija nastavlja s radom kako bi otkrila tko stoji iza ovih lažnih prijetnji.
Zahvaljujući brzoj reakciji policije, pretrage su u većini škola završene na vrijeme za nastavak redovne nastave. Dosadašnji pregledi nisu potvrdili postojanje eksplozivnih naprava.
Uključuje se Europol
Policija slučaj shvaća vrlo ozbiljno i provodi detaljne pretrage kako bi osigurala sigurnost učenika i osoblja. Stručnjaci za kibernetičku sigurnost uključeni su u istragu, a kako doznajemo, u istragu se uključio i Europol.
Hrvatska nije jedina zemlja pogođena ovim prijetnjama – slični incidenti zabilježeni su i u drugim europskim državama. Samo 27. siječnja, 230 škola u Sloveniji primilo je slične prijetnje, dok je 23. siječnja prijetnje zaprimilo čak 270 škola u susjednim državama.
U prijetećim e-mailovima navode se islamističke poruke i najave odmazde, no policija naglašava kako nema razloga za paniku. Nadležne službe postupaju prema utvrđenim protokolima – sve škole su evakuirane, prostori detaljno pregledani, a sigurnosne mjere su na najvišoj razini.
Policijska istraga nastavlja se kako bi se utvrdio izvor prijetnji i spriječili slični incidenti u budućnosti.






