NESREĆA U ČAKOVCU

HŽ O NESREĆI ‘Automobil zaobilazio spuštene polubranike na željezničko-cestovnom prijelazu pa podletio pod vlak’

Od siline udara smrskani automobil završio je u obližnjem dvorištu

Nakon Policijske uprave međimurske, o današnjoj nesreći oglasila
se HŽ Infrastruktura d.o.o..

<<< FOTO Nalet vlaka na teretni
automobil u Čakovcu, jedna osoba prevezena u bolnicu

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

‘Danas, 14. ožujka 2023., u 5.45 sati u kolodvoru
Čakovec cestovno vozilo podletjelo je pod vlak na
željezničko-cestovnom prijelazu osiguranom polubranicima te
svjetlosnim i zvučnim signalima. Putnički vlak koji je vozio na
relaciji Varaždin – Kotoriba udario je u vozilo koje se na pruzi
našlo jer se vozač nije zaustavio ispred spuštenih polubranika,
već je između njih vozio “slalom” kako bi ih zaobišao. Od siline
udara smrskani automobil završio je u obližnjem dvorištu. Pukom
srećom nitko nije poginuo, a 33-godišnji vozač osobnog automobila
lakše je ozlijeđen.

>> Nesreća u Čakovcu

Službenici Policijske uprave međimurske očevid su završili u
7.33, nakon čega je vlak nastavio vožnju do obližnjeg kolodvora
Čakovec. Prekid prometa trajao je sat i 50 minuta. Putnike su u
tom razdoblju prevozili autobusi, dok su ostali vlakovi koji
prometuju tom dionicom kasnili oko pola sata.

Ovaj primjer pouka je i opomena svim sudionicima u cestovnom
prometu da dodatno pripaze kada se približavaju prijelazima preko
pruge. Ako su polubranici spušteni, spušteni su s razlogom – jer
nailazi vlak. Ako su upaljeni svjetlosni i zvučni signali –
nailazi vlak. Ako se ispred prijelaza nalaze znakovi “STOP” i
“Andrijin križ”, obvezni su zaustaviti se i provjeriti nailazi li
vlak. Ovaj primjer pokazuje da ni prijelazi s najvišom razinom
osiguranja nisu jamstvo da se nesreća neće dogoditi.
U 2022. godini dogodila su se 442 loma
polubranika, odnosno toliko su puta vozači nasilno pokušali
prijeći preko pruge dok su polubranici bili spušteni.

Zato možemo reći da je isto toliko spriječeno potencijalnih
nesreća. I svjetski podaci pokazuju da je u 98 % nesreća na
ŽCP-ovima uzrok nesmotrenost i nepoštivanje prometnih
pravila i signalizacije od strane sudionika u cestovnom
prometu. Zato je ključna edukacija građana koju već godinama
provodimo i kroz akciju “Vlak je uvijek brži”.

Molimo i medijske djelatnike koji također imaju veliku ulogu u
edukaciji javnosti da prilikom izvještavanja koriste ispravan
izraz da je vozilo podletjelo pod vlak, a ne da je vlak naletio
na vozilo.

Još jednom apeliramo na sudionike u cestovnom prometu –
pripazite, zaustavite se, pogledajte ulijevo i udesno, ne
zaobilazite polubranike jer vlak je uvijek brži – stoji u
priopćenju.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije