Pola godine nakon tragedije u kojoj je život izgubio Andreas Novak zvan Muzika iz Pribislavca, podignuta je optužnica protiv poznatog međimurskog vatrogasca Nikole Besedića
Prilika je to da iz optužnice iščitamo odgovore na dva pitanja
koja su tih dana silno zanimala komentatore – je li
Besedić bio pod utjecajem alkohola, to jest
“fčerašji”, i kojom je brzinom motociklom upravljao nesretni
Novak. No krenimo redom.
Bilo je vruće, sunčano nedjeljno jutro 2. srpnja 2023. godine.
Besedić je upravljao Ford Focusom Ulicom Stjepana Radića. Stigao
je iz smjera kružnog toka te je skretao ulijevo, u sjedište
međimurskog vatrogastva.
– Pritom nije propustio vozilo koje je, dolazeći iz suprotnog
smjera, zadržavalo smjer kretanja. Zbog toga je u prednji desni
bočni dio njegovog vozila, u kočenju, prednjim dijelom udario
motocikl marke Kawasaki kojim je upravljao Andreas Novak – stoji
u optužnici.
Nesretni motociklist je zbog brojnih teških ozljeda preminuo na
mjestu nesreće. Besedića pak terete zbog izazivanja prometne
nesreće sa smrtnom posljedicom, iz nehaja.
Prilikom ispitivanja nije osporio nijedan činjenični navod iz
opisa nastanka nesreće. Istaknuo je kako nije htio da se to
dogodi te mu je silno žao, dodavši ipak kako je motociklist
stigao prebrzo.
Ipak je bilo…
Provedenim toksikološkim vještačenjem utvrđeno je kako je
motociklist bio trijezan. A evo što u optužnici piše za Besedića:
– Okrivljeni je u trenu prometne nesreće bio pod utjecajem
alkohola. Koncentracija alkohola u izuzetim uzorcima krvi i
mokraće iznosila je 0,52 grama po kilogramu, neznatno iznad
maksimalno dopuštene koncentracije, radi čega navedena
koncentracija alkohola nije u uzročno-posljedičnoj vezi s
nastankom nesreće – stoji u optužnici.
Dodajmo i kako se nesreća dogodila u 8:25, ujutro. Besedić je
pojasnio kako je pošao na natjecanje u Donjem Vidovcu, u svojstvu
vatrogasnog suca. Odmah se, u kružnom toku “kod Kiša”, sjetio
kako je zaboravio dva dokumenta pa je krenuo po njih natrag do
ureda.
– Brzina kretanja motocikla kojim je upravljao Andreas
Novak u trenutku nesreće iznosila je oko 85,03
kilometara na sat, s time da je u trenu reakcije kočenja iznosila
97,49 kilometara na sat – također je utvrđeno vještačenjima.
Bude li optužnica potvrđena, slijedi suđenje te će sudac
odvagnuti sve ove okolnosti i njihov utjecaj na tragediju u kojoj
je izgubljen jedan život.
*Preuzeto iz Lista Međimurje br. 3586