- Smatram da uz tu prometnicu gdje je mladić poginuo treba biti ograda, uz cijelu dužinu kanala. Jer da je bila ovdje, ta se subota ne bi dogodila - rekao nam je Andreas Lisjak
– Bila je skliska cesta. U zavoju je preletio ravno i
vjerojatno je prema dijelovima auta udario u obalu kanala, a
potom se prevrnuo na krov i ostao u vodi. Jedan mladi život
se ugasio. 23-godišnjak je u utorak sahranjen u Prelogu.
Toga dana, a bila je subota nešto prije, u 11 sati kod
vađenja automobila iz hladnog odvodnog kanala HE Dubrava kod
Svete Marije zatekao se po nebrojeno puta Andreas
Lisjak iz Svete Marije. Andreas je pripadnik
DVD-a Sveta Marija čiji je bio zapovjednik. Danas je
dopredsjednik VZ Međimurske županije, općinski vijećnik Općine
Sveta Marija i predsjednik VMO Sveta Marija.
Osjetio je potrebu da kao odgovorna osoba ovoga područja,
pogotovo u segmentu sigurnosti, progovori o ovom nesretnom
događaju kome je zacijelo kumovalo više razloga o kojima nije
mjerodavan govoriti, no drži da može reći o nekim evidentnim
problemima vezanim uz ovu neprikladnu prometnicu koja nije za
jurnjavu jer nije građena za veće brzine.
Govori i to sa stanovišta profesionalnog vozača. Smatrao je
shodnim ući u njenu genezu pa je istaknuo:
– Kada je građena, a bilo je to s početkom 80-tih godina prošlog
stoljeća, građena je za potrebe izgradnje HE Dubrava koja
je otvorena 1989. godine. Prometnica je građena za vozila koja su
opskrbljivala radilišta i gradilište HE da bi kasnije služila za
ona koja su vršila ophodnju i motrenje sigurnosti nasipa. Njihov
put se je preselio tik uz nasip, a cesta je s vremenom
postala sve frekventnijom da bi s vremenom, uz neke preinake koje
će zadovoljiti uvjete, bila pretvorena u lokalnu cestu s
brojem 20039 – kaže Lisjak.
Dodaje kako izuzetno cijeni napore onih institucija koje s
godinama rade na njenoj modernizaciji, odnosno sigurnosti
prometovanja, a to se prije svega odnosi na izgradnju dijela
sigurnosno zaštite i odbojne ograde, a lani je ovdje kod naselja
Donji Mihaljevec izgrađena i pješačko biciklistička staza.
Lisjak smatra kako je takav sigurnosni
sustav nedovoljan, da je trebao biti nastavljen i dalje prema
Svetoj Mariji.
– Ograda je postavljena od Preloga do tzv. Cirkovljanske grabe,
nema je do skretanja za Oporovec, a tu je blagi zavoj pa ima
smisla, a potom je nema do Donje Dubrave, točnije od visećeg
mosta nadalje. Stoga držim da uz tu prometnicu, a glede čega
sam i javno istupao, treba ograda uz cijelu dužinu kanala jer da
je bila i ovdje ‘subota se ne bi dogodila’.
A slijetanje s ceste?
– Bilo ih je i ranije. Nemali broj puta smo kao pripadnici DVD
Sveta Marija bili ti koji smo izvlačili vozače i vozila pri
slijetanju u kanal. Njih je bilo, slobodno tako mogu reći
nebrojeno, bilo je i onih neznanih koji su pod okriljem mraka u
suradnji s nekim traktoristima ta izvlačenja obavili
sami. No, ovako uništenih vozila nisam vidio, znači
dogodilo se nešto doista strašno u odnosu na one koji su
doklizali do vode. Stoga su im znala vozila plutati, oni su
izlazili sami…
Lisjak kaže kako mu je izuzetno žao za ovaj slučaj kao i one
ranije, no javio se je više radi apela da se mjere sigurnosti uz
ovu prometnicu moraju poboljšati ma kakve kategorije bila.