Na besplatnu doradu i uvezeni automobili

Ne bi li u hrvatskim okolnostima rasvijetlilo slučaj ugradnje softvera koji lažira podatke o ispuhu vozila iz VW Grupe, u novoosnovano povjerenstvo okupljeni su stručnjaci iz svih mjerodavnih područja.

U Hrvatskoj, naime, ne postoji sustav mjerenja ispuštanja NOx-a iz vozila pa se još ne zna kako utvrditi lažira li softver nekog vozila podatke o ispuhu.

Iz Ministarstva okoliša – koje je iniciralo osnivanje povjerenstva – navode da bi povjerenstvo trebalo sagledati i objektivno procijeniti nastalu situaciju i eventualne štete te predložiti daljnje korake.

Dakle, dok povjerenstvo to ne odradi, ne može se ni znati hoće li se u Hrvatskoj na pogođenim vozilima obavljati kakva testiranja i kako to planiraju napraviti.

U servis početkom 2016. godine
Iz zastupništva Volkswagen Grupe u Hrvatskoj, tvrtke Porsche Croatia, objavili su da vlasnici Volkswagen, Škoda, Audi i Seat vozila mogu na njihovim internetskim stranicama upisivanjem broja šasije saznati je li im automobil pogođen ovom aferom.

Ako jest, početkom iduće godine mogu odvesti svoj automobil u servis na besplatnu doradu.

Napominjemo, kupci to mogu, ali i ne moraju učiniti jer mnogi se pitaju hoće li im automobil nakon te dorade imati manju snagu i veću potrošnju.

Službeno na to pitanje još nema odgovora.

Također, nameće se i pitanje automobila koji nisu kupljeni u Hrvatskoj, već su kao rabljeni uvezeni iz drugih zemalja.

– Poziv da vozilo dovezu na besplatnu doradu odnosi se na sve vlasnike pogođenih vozila VW koncerna u Hrvatskoj, bez obzira na to jesu li ta vozila kupljena kao nova u Hrvatskoj ili su uvezena odnosno unesena iz neke druge zemlje – rekla je Dijana Đerđ, PR menadžerica Volkswagena za Hrvatsku.

Objasnila je da zasad u Europi svaki vlasnik vozila sam odlučuje hoće li se odazvati pozivu ili ne, ali ne znači da će tako i ostati.

Svaka zemlja može i ne mora uvesti zakonsku obvezu kojom bi se vlasnike vozila prisilila da odvezu svoj automobil u servis.

Nije u pitanju kvar, navode iz Volkswagena, vozila su sigurna i ispravna, ali imaju odstupanja (i do 40 posto) od deklariranih podataka o emisiji štetnih tvari.

S obzirom na to da je ministar okoliša Mihael Zmajlović bio izjavio da neće dozvoliti da vlasnici vozila sami o svom trošku voze pogođene automobile u servis, pitali smo ga postoji li zakonska podloga da se od VW-a zahtijeva da organizira prijevoz do servisa i iz servisa.

Ako ne postoji, odgovaraju iz Ministarstva, povjerenstvo će predložiti opcije.

– VW je varao. Kad priznaš da si varao, ne možeš pregovarati kako da najjeftinije prođeš niti tražiti ustupke od građana.

Inzistirat ću da za građane nema nikakvih dodatnih troškova. Oni su svoje aute kupili u dobroj vjeri i ne smiju biti kažnjeni – rekao je M. Zmajlović.

Iz prodaje se povlače automobili sa spornim Euro 5 motorima
Volkswagen na europskom tržištu – kako donosi Reuters – prestaje prodavati automobile sa spornim dizelskim motorima.

Kako su u pitanju Euro 5 motori, a od 1. rujna ove godine na snazi su Euro 6 standardi, takvih vozila kod trgovaca nema puno.

Oni će biti dorađeni te ponovno stavljeni u prodaju.

Kako neslužbeno doznajemo, određen broj takvih modela – s motorima koji udovoljavaju Euro 5 standardima – ima i u Hrvatskoj.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije