MUP je prošloga tjedna predstavio aplikaciju za pametne telefone pomoću koje građani mogu prijaviti svaki oblik nezakonite radnje.
Premda se o kvaliteti i praktičnosti aplikacije te anonimnim “drukerskim” ambicijama naših sugrađana može raspravljati, 12.500 skidanja u samo tri dana svakako su opravdanje policijske inovacije.
No, koliko će od tog broja biti snimki zločina i prekršaja, a koliko dobre zafrkancije i “drugarskog podmetanja” tek ostaje za vidjeti…
A da toga očigledno ne manjka potvrđuje Krunoslav Borovec koji već najavljuje sankcioniranje slanja lažnih dojava u skladu s člankom 16. Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira.
Sveukupno, iz perspektive vozača, mandat aktualne Vlade, odnosno Ministarstva unutarnjih poslova mogli bismo okarakterizirati izlizanom frazom “tko radi, taj i griješi”, no uz više argumenata za drugi dio rečenice.
Ipak, ne treba zaboraviti i pametna rješenja koja olakšavaju svakodnevni život na cesti, kao i činjenicu da se svaka preventivna inicijativa policije u pravilu automatski obezvrijeđuje.
Zbog našeg mentaliteta represija je očito jedino rješenje, što potvrđuje i ogroman rast plaćenih kazni.
Naime, od 2007. do 2011. godine broj naplaćenih prometnih kazni iznosio je 12 posto, dok se u posljednje četiri godine on povećao na 50 posto.
Pazi, snima te “veliki brat” – aplikacija za anonimnu prijavu
U sklopu projekta E-policija izrađena je i aplikacija s detaljnim uputama kako na brz način, uz fotografiju događaja koji se građaninu učini sumnjivim, policiju obavijestiti o potencijalnom prekršaju ili kaznenom djelu.
Procedura je vrlo jednostavna: građanin pametnim telefonom fotografira događaj, pri čemu je poželjno imati uključene geografske koordinate, nakon čega snimku pošalje centralnom portalu MUP-a.
Slabe točke aplikacije su nedostatak videoprijave, nemogućnost korištenja fotografije kao dokaz na sudu, a mnogima će smetati i opcija dopuštanja pristupa policiji svim fotografijama iz albuma telefona.
Iz praktičnih razloga jednostavnije se čini nazvati broj 192.
Strani vozači bez brige – radari kažnjavaju samo domaće vozače
Europski parlament početkom godine donio je odluku da Direktiva o prekograničnoj razmjeni informacija o prometnim prekršajima stupa na snagu 6. svibnja 2015. godine.
No, Ministarstvo unutarnjih poslova još nije pristupilo sustavu Eucaris, iako je obveza svih članica EU biti dio te mreže koja omogućuje automatizirani pristup policijskim podacima.
U praksi to znači da naši vozači tek rijetko ili uopće ne plaćaju kazne iz inozemstva, a radari u Hrvatskoj za strance ne predstavljaju opasnost od kazne.
Registar neplaćenih kazni – na crnoj listi više od 60.000 osoba
Ako nemate novca za plaćanje kazne, Registar automatski šalje signal svim šalterima za izdavanje prometnih dokumenata koji vam uskraćuju izdavanje dok ne platite kaznu.
No, da bi se vaše ime zadržalo u Registru neplaćenih kazni dulje od mjesec dana, trebate biti u barem jednoj od dvije životne situacije – ili da ne posjedujete nikakav račun s kojega bi vam Fina mogla ovršiti novac ili da imate zaštićeni račun izuzet od ovrhe, rezerviran za primatelje socijalne pomoći i sličnih naknada.
Prevedeno, da biste se uopće nalazili u Registru, ne smijete imati novca.
U suprotnom će vas država ionako ovršiti.
Premda neizdavanje dokumenata najvećim dijelom pogađa vozače slabijeg imovinskog stanja, reda treba biti.
Milosti ne smije biti ni za koga, jer tko nema novca za kaznu, ne treba ni biti na cesti i raditi prekršaje. Konačni cilj je rasterećenje sudova koji su zatrpani manje bitnim slučajevima.
“Cirkus” s novim registarskim pločicama
Na otvorenom natječaju MUP je odbio 471 prijedlog, a nakon plaćenog natječaja sav kreativni trud građana, dizajnerskih stručnjaka i stručnih službi pao je u vodu.
Očekivano, finalni dizajn novih registarskih oznaka izazvao je lavinu reakcija vozača, ali i političkih stranaka.
Dok su neki u konačnom rješenju vidjeli zavjeru bez Državnog grba, pojedincima je smetalo micanje oznake gradova, a nekima čak i raspored brojeva i crveno-plavih kockica.
Umjesto da izgled naših registracija definiraju dizajneri plaćeni za svoj posao, nepotrebni i promašeni natječaji donijeli su tek novu rundu političkog obračuna.
U svakom slučaju, novih pločica još uvijek nema ni na vidiku.
Bez ikakvog razloga tehnički pregled poskupio 10 posto
Krajem prošle godine cijena tehničkog pregleda, ali i svih ostalih poslova koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled, povećana je za 10 posto, uz objašnjenje MUP-a da je odluka donesena zbog usklađivanja s EURO normom.
No, osim neshvatljivog objašnjenja o nekakvoj EURO normi, MUP nije precizirao zašto je i na čiji zahtjev došlo do poskupljenja.
Svi na dobitku – platite samo polovicu iznosa prometne kazne
Izmjena Prekršajnog zakona kojom se pruža mogućnost plaćanja 50 posto ukupnog iznosa kazne na licu mjesta ili u roku od tri dana od slanja obavijesti na kućnu adresu objeručke je prihvaćena među vozačima.
Odlična reakcija je očekivana, s obzirom na to da ako kaznu ne platite u roku, sud šalje odluku Fini koja sjeda na bankovni račun i tamo naplaćuje puni iznos kazne.
Broj plaćenih kazni u posljednje se dvije godine gotovo utrostručio, zbog čega ovakva “trampa” između države i vozača zaslužuje pohvalu, zaključuje portal Autoklub.hr.