Vozili su u Portugalu Suzuki Vitaru, a vi je možete u AC Baumgartner!

>> Vozili su u Portugalu Suzuki Vitaru, a vi je možete u AC Baumgartner!

Spretan kompaktni SUV s izvrsnim Fiatovim dizelom od 120 KS rekorder štednje.

Na prezentaciji u portugalskom Cascaisu, na najzapadnijem dijelu europskog kontinenta, vozili smo novu Suzuki Vitaru. Dobro se podsjetiti da je prva Vitara, kao terenac (dakle ne SUV) kompaktne klase, predstavljena 1988. te je u deset godina doživjela nakladu od 1,1 milijun. – piše Autoportal.hr

Druga je generacija iz 1998. postala ‘ozbiljnija’ – Grand Vitara, a tako se zvala i treća generacija iz 2005., koja je u vrijeme kad su već u toj klasi svi prešli na SUV-ove, bila ‘posljednji Mohikanac’ s bitnim elementima klasičnog terenca.

Sada je Suzuki napravio strateški korak unazad, koji ujedno znači i dva koraka naprijed. Nakon 1,7 milijun proizvedenih Grand Vitara vratio se izvornom imenu Vitara, prešao na koncepciju SUV, a dimenzijama se spustio na dno kompaktne klase (C-segmenta). Nova je Vitara srodnik novog SX4 te je Suzuki mudro u kompaktnu klasu pozicionirao dva modela – crossover SX4 i SUV Vitara. Dimenzijama 417,5 x 177,5 x 161 Vitara je 12,5 cm kraća, centimetar šira i 3,5 cm niža, ali uglastijim ‘muškim’ stilom djeluje uvjerljivije. Zbog toga postoji rizik da će ‘kanibalizirati’ SX4. –

Kao što već znate da želite li isprobati vožnju i kupiti Suzuki vozilo to od nedavno možete u Auto centru Baumgartner d.o.o. koji je ovlašteni distributer Suzuki vozila!

Uglasta forma SUV/terenca izvrsno je aerodinamički ‘ispeglana’, uz najniži koeficijent otpora zraka (0,33) u klasi. Kratak međuosni razmak (250 cm) ipak ne smanjuje komfor, a povećava okretnost.

‘Zli jezici’ već tvrde da je Vitara, s prednje strane, kopija Range Rover Evoquea, ali u sadašnjem industrijskom dizajnu teško je biti potpuno originalan. Treba priznati da su japanski stručnjaci sve lijepo skrojili, zapravo izvrsno, jer su u ‘muškoj’ formi ostvarili najbolju aerodinamiku u SUV-klasi. Peticu Vitara zaslužuje i za konstrukciju, jer je korištenjem čelika ultra visoke čvrstoće osigurana najniža masa među SUV-modelima – osnovni benzinac s prednjim pogonom ima samo 1075 kg, …

… dizelaš 1230, a najopremljeniji model s pogonom 4×4 – 1295 kg. ‘Preporuka’ je to za dinamičnost i povoljnu potrošnju. U ponudi su već dobro poznati i uvjerljivi motori – benzinac obujma 1586 ccm i Fiatov turbodizelaš, s po 120 KS. Oba u osnovnoj verziji imaju prednji pogon, a u opremljenijoj 4×4. Za sve je predviđen ručni 6-stupanjski mjenjač, a uz benzinac može se doplatiti napredni automatski 6-stupanjski mjenjač (napredna izvedba CVT-a). Šteta što barem klasična automatika nije dostupna uz dizelski motor, a ponuda je zanimljiva.

Velika širina i uzdignuti položaj stvaraju dojam vožnje većeg SUV-a. Instrumenti su pregledni i ‘čisti’, upravljač ‘konkretan’ kao u kompaktu, a precizan i ugodan mjenjač već je tradicija Suzukija.

Na prezentaciji je posebno naglašena sigurnost. Premda EuroNCAP test još nije proveden, ne treba sumnjati da će osvojiti maksimalnih pet zvjezdica. No, glavni aduti Vitare su u elementima aktivne sigurnosti. Uz standardni ESP četvrte generacije, sustav za nadzor tlaka zraka u gumama adaptivni ‘cruise control’, za praćenje udaljenosti od vozila ispred, bogatiji su paketi opremljeni sustavom RBS (Radar Brake Suport), koji mjeri brzine vozila te ako procijeni rizik sudara, 4 sekunde prije moguće kolizije aktivira alarm. Ako vozač ne reagira, 1,5 s prije izglednog sudara samostalno koči.

Po unutrašnjem komforu ne bi se dalo zaključiti da je Vitara najkraći kompaktni SUV (417,5 cm) i uvjerljivo najmanjeg osovinskog razmaka (250 cm). Sprijeda je vrlo prostrano, sjedi se ugodno povišeno uz dobar pregled situacije, a dovoljno mjesta ima i straga, i za tri osobe. Premda je ovjes malo tvrđi od prosjeka, kako bi se u povišenoj izvedbi osigurala dobra stabilnost, dovoljno je ugodan i dobro ‘upija’ neravnine. Danak koncepciji ‘platio’ je prtljažnik obujma 375 do 1120 litara. Premda je objektivno dovoljan, ipak je na dnu po kriterijima kompaktnog SUV-a (SX4 ima 440 do 1269 litara)

Izvrstan Fiatov dizelaš obujma 1598 ccm, s najvećim momentom u klasi (320 Nm pri 1750/min), dobro se uklopio u SUV okruženje. Omogućava dobro ubrzanje i lagano održavanje tempa na autocesti

Tržišno će biti najzanimljiviji osnovni model, s benzincem od 120 KS i prednjim pogonom, prosječne potrošnje samo 5,3 litara, jer će stajati oko 110.000 kn. Osim što je najlakši i najštedljiviji, bit će i najjeftiniji ‘pravi’ SUV na našem tržištu. Dizelska će ponuda počinjati s oko 145.000 kn, s prednjim pogonom i nešto više opreme od bazne.

U prvoj i najdužoj rundi na prezentaciji, u dvije etape, vozili smo 1.6 DDiS 4WD Elegance+, najopremljeniji model s dizelašem od 120 KS i pogonom 4×4, za kojeg će, s metalik bojom trebati istresti oko 188.248 kn. Taj model već ima šminkerske elemente, a konkretni je bio zanimljiv i dvobojnom tirkiznom izvedbom.

Testna je ruta, od mondenog turističkog odredišta Cascais, 31 km zapadno od Lisabona, vijugala uz Atlantski ocean, preko Cabo de Roca, najzapadnije točke europskog kontinenta, pa u unutrašnjost autocestom prema Sintri. Poznata je to testna ruta brojnih europskih prezentacija, a blizu je i slavna moto staza Estoril.

Nova je Vitara upravljiva i stabilna i to je prvo ugodno iznenađenje testne vožnje na prezentaciji. Karoserija i podvozje naglašeno su kompaktni, što posebno dolazi do izražaja uz razmjerno malu masu. Kraća prva tri stupnja mjenjača te rastegnuti peti i šesti dobro su usklađeni s potencijalom motora. Ubrzanje do stotke za 12,4 sekundi sasvim je dovoljno, a ista dizelska verzija s prednjim pogonom stotku hvata za 11,5 s. To je posljedica veće mase i većih otpora, zbog čega se i potrošnja povećava 0,2 litre/100 km.

17-colni alu naplaci s gumama 205/55, integralni pogon AllGrip s četiri prijenosna programa i 19 cm udaljenosti podnice od po podloge osiguravaju vrlo dobra svojstva i u terenskim uvjetima

Testna je ruta kombinirala gradsku vožnju, zavojite ceste uz atlantsku obalu i autocestu. Vitara je pokazala da je dobro izbalansirana, upravljiva i dovoljno temperamentna. Jedan, ali vrijedan motor sasvim je dovoljan u dizelskoj ponudi, što vrijedi i za benzinsku.

Lijepo povuče u svakom stupnju, a u kombinaciji s preciznim mjenjačem i dobrim podvozjem omogućava solidnu brzinu kroz zavoje. Jedan je od dinamičnijih, spretnijih kompaktnih SUV-ova te snage, što je zasluga najvećeg momenta, najmanje mase i najbolje aerodinamike u klasi te vrlo dobrog podvozja. Motoru najbolje prijaju okretaji od 2000 do 3000/min, tada je tih i uglađen…

… a premda najveću snagu postiže pri 3750/min rado se zavrti do 4400. Zbog toga se u svakoj situaciji osjeća da je motorizacija uvjerljiva. Posebno se dobro ponaša na autocesti, jer se pri 140 km/h u šestom stupnju motor vrti na samo 2250/min. Performansama i sigurnosti pomažu snažne kočnice, s četiri diska (prednji 272 mm).

U gotovo 200 km testne vožnje putno je računalo pokazalo prosjek od 6,1 l. To znači da je u normalnoj vožnji realan prosjek 5,5 litara, što je jak adut nove Vitare. Na kraju smo ‘rundu’ odvozili s benzincem, s prednjim pogonom i automatskim mjenjačem. I ta je model ugodno iznenadio performansama i potrošnjom. Ali o tome, drugom prilikom…

Povoljna cijena, odnosno omjer uloženo/dobiveno Vitari daje dobre izglede za uspjeh. Otkriće za mnoge bit će bazni model – pravi, konkretni SUV za 111.248 kn, koji se lijepo može voziti sa šest litara

Izvor članka: Autoportal.hr

Želite li isprobati sva Suzuki vozila dođite na probnu vožnu u Auto centar Baumgartner, Braće Graner 2, Čakovec, tel.: 040 328 007, www.baumgartner.hr

Najnovije