Od 1. siječnja 2016. godine Njemačka uvodi naplatu cestarina za strane vozače.
Unatoč protivljenju mnogih zemalja članica Europske unije koje odluku o naplati cestarina samo stranim državljanima smatraju diskriminatornom, njemački parlament odluku je potvrdio i opravdao činjenicom da njihovi državljani ionako već plaćaju cestarinu kroz porez na vozila.
U svakom slučaju, besplatne vožnje više neće biti, a strancima će na raspolaganju biti tri opcije: desetodnevna, dvomjesečna te jednogodišnja vinjeta.
Cijene variraju jer ovise o tri faktora: starosti automobila, snazi motora te emisiji štetnih plinova.
Tako će primjerice vinjeta za 10 dana, ovisno o navedenim elementima koštati 5, 10 ili 15 eura, za dvomjesečnu trebat će izdvojiti 16, 22 ili 30 eura dok će cjelogodišnja biti dostupna od 86 do 130 eura.
Ako povučemo paralelu s cijenama naših autocesta, mnoge vozače će s razlogom zaboljeti glava.
Naime, jednosmjeran put od Zagreba do Splita (174 kune) ispada skuplji od dvomjesečne vožnje njemačkim Autobahnom.
Možda je pretjerano očekivati da hrvatske autoceste budu besplatne za sve naše državljane, no promjena pravila donijela bi ogroman benefit svima.
Budući da razne naknade za ceste godišnje plaćamo oko 3,1 milijardu kuna, subvencija za cestarinu ili vinjetu po uzoru na njemački model bila bi savršen poticaj za češće korištenje autocesti.
Popust od primjerice 50 posto oživio bi autoceste, građani ne bi financijski ginuli i češće bi putovali, a o sigurnosti ne treba trošiti previše riječi…
Lani je od 328 poginulih u prometu, tek njih 38 stradalo na autocesti, za razliku od državnih i županijskih cesta gdje je život izgubilo 149 ljudi, piše portal Autoklub.hr.