Kupiš rabljeni auto, star četiri godine, za koji je prodavač “dao ruku” da radi kao nov. Samo je zaglavljen mehanizam na desnom prozoru i unutra se osjeća neki čudan, pomalo ustajao miris.
Nakon mjesec dana i drugi prozor počne zapinjati, poslije dva crkne servo upravljač, poslije tri pokvari se elektronika, a ustajao miris se i dalje oseća. I onda odeš kod mehaničara i saznaš da je auto, zapravo, “nastradao” u svibanjskim poplavama, priča je Uroša K. (29) iz Kragujevca koju je prenio B92, o Škodi Fabiji koju je kao “očuvanu, staru pet godina” kupio za 4000 eura.
Ovo nije usamljen slučaj jer su brojni kupci rabljenih automobila čiji se limeni automobili počnu “ponašati neobjašnjivo”. Ni BiH, koju su pogodile svibanjske poplave, nije iznimka.
Iako u posljednje vrijeme na ovom području vlada zanimanje, ali za prodaju autodijelova. Kako nam je kazao jedan automehaničar s područja koje je bilo pod vodom, nije uzimao takve automobile jer, kako kaže, od toga nema ništa.
– Strada elektronika. Možete ga popraviti tako da izmijenite sve. Autodijelovi poplavljenih vozila prodaju se i preko oglasa na internetu, pa je tako jedan oglas u svega dva tjedna prikupio gotovo 4000 “pregleda”.
– To je bilo aktualno prije desetak dana, a sva su se vozila većinom rasprodala – kazao nam je jedan kupac iz Bijeljine. Kazao nam je i ako se radi o novijem programu, automobilu koji realno stoji 5000 eura, da se mogao kupiti i do 70 posto ispod cijene.
– Ali to sve ide za otpad. Jer je sve korodiralo, od elektronike pa nadalje – kaže nam Bijeljinac.
Jedan ovakav kupac iz Hercegovine kazao je, pak, kako je slabije zanimanje bilo zbog nedostupnosti vozila koja se nalaze u RS-u, pa se okrenuo uvozu iz Italije.
– Sva vozila iz poplava su većinom prodana, rijetko ih tko popravlja. Sigurno je 90 posto prodano – kazao nam je Tuzlak koji je kazao kako se u pola cijene može kupiti “poplavljeni auto”.
Dodaje i da su automobile koje su kupovali rastavljali na dijelove te dalje prodavali one koji su se mogli iskoristiti.
Kako znati je li vozilo bilo u poplavi?
Provjerite unutrašnjost automobila. Tapecirani dijelovi trebali bi biti ispravni, a ne ‘šareni’ od vodenih mrlja, odlijepljeni ili izvitopereni. Vrlo često se osjeti i težak miris tepiha koji je posljedica plijesni.
Pogledajte pojas, kabele, motor. Izvucite cijeli pojas i provjeriti je li blatnjav. Pogledati ima li prašine ili blata u farovima i štop-svjetlima. Otvoriti haubu i pogledati ima li trave oko motora i kabela.