Sudeći po broju registracija novih automobila u 2014. godini, Hrvatska je na stabilnom putu izlaska iz krize. Sa 33.962 novih registracija ostvaren je rast od 22 posto u odnosu na 2013. godinu, a podjednaku pozitivu ostvarilo je devet od deset najprodavanijih marki.
Premda smo još miljama daleko od 2008. godine, kada je registrirano 88.265 automobila, pozitivan trend ne može se ignorirati. No, unatoč ohrabrujućim podacima, rast tržišta ipak nosi i jedno veliko ali.
Naime, fizičke osobe, odnosno obični građani u ukupnom su broju sudjelovali tek s nešto više od 11 tisuća registracija, znači manje od jedne trećine. Negativan trend je i kontinuiran rast uvoza rabljenih vozila iz inozemstva, gdje se ponovno više kupovalo nego na tržištu novih automobila u Hrvatskoj.
Na stranu svi negativni učinci uvoza polovnjaka za našu sigurnost, potvrda činjenice da se naši kupci masovno okreću rabljenim rješenjima svakako je i sajam automobila na zagrebačkom Jakuševcu koji vikendom u prosjeku posjeti oko 50 tisuća potencijalnih kupaca.
Iz perspektive zastupnika, crveni tepih u prošloj su godini definitivno zaslužile državne tvrtke, rent-a-car kompanije, kao i ogroman broj pravnih osoba. Flotne isporuke doslovno su spasile mnoge dilere od očekivanog scenarija “ključ u bravu”.
Premda je u javnosti stvorena slika da je država najveći kupac, ona je u ukupnom broju sudjelovala s oko tri tisuće, u pravilu leasing aranžmana. Znatno veći udio (oko 8000 primjeraka) drže rent-a-car kompanije koje u proljeće ubrizgaju važnu injekciju domaćem tržištu, no s obzirom na to da se radi o automobilima kupljenim u pravilu na rok od pola godine, ti se polovnjaci kao bumerang vraćaju u more rabljenih jednogodišnjaka.
Zahvaljujući policijskoj obnovi voznog parka, Škoda Octavia je ujedno i najprodavaniji model na domaćem tržištu, dok je veliki dio flotnih isporuka državnim institucijama i kompanijama poput Ine (Passat, Golf, Polo) prilično pomogao Volkswagenu da zadrži lidersku poziciju.
Novi dokaz raslojavanja, odnosno centralizacije države pruža podatak da je u zagrebačkoj regiji prodano više od trećine ukupnog broja novih automobila. Gledano po motorizaciji, domaći kupci su i dalje tradicionalno vjerniji dizelašima nego benzincima, piše portal Autoklub.hr.