Državni poticaji i do 70 000 kuna

Jedna od pozitivnih priča 2014. godine na hrvatskom automobilskom tržištu su poticaji za kupnju električnih i hibridnih vozila koje je Ministarstvo okoliša i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pokrenuo početkom ožujka.

Prvotno je bilo osigurano 7 milijuna kuna za poticaje (30.000 kuna za kupnju hibridnog auta, 50.000 za kupnju plug-in hibrida i 70.000 za kupnju električnog vozila), koji su ekspresno razgrabljeni. Zbog toga je osigurano još 8,5 milijuna kuna za poticaje, a svih 15,5 milijuna kuna poticaja planulo je do kraja ljeta. Ukupno je odobreno sredstava za 440 vozila.

Šest mjeseci za kupnju

Fizičkim osobama je odobreno 284 zahtjeva vrijednih 9 milijuna kuna, a pravnim osobama 93 zahtjeva vrijedna 6,5 milijuna kuna. Korisnici su od potpisivanja ugovora s Fondom imali šest mjeseci za kupnju vrste vozila za koju su im odobrena sredstva tako da za neke taj rok još uvijek traje.

Dobra je vijest za sve one koji žele kupiti ekološki automobil uz poticaje države što je za iduću godinu ponovno osigurano 14 milijuna kuna, a Fond za zaštitu okoliša javni će poziv objaviti u prvom kvartalu godine.

Što se tiče uvjeta odnosno modela sufinanciranja, ne planiraju se velike promjene, a trenutno se radi na razradi svih detalja javnog poziva, potvrdili su nam u Fondu za zaštitu okoliša.

Poticajima je lani najviše profitirala Toyota, koja je od ukupno 324 zahtjeva za koja su isplaćeni poticaji zaprimila 295 narudžbi.

Najviše za Yaris Hybrid koji je najjeftiniji eko auto u Hrvatskoj (124.500 kuna) i uz 30.000 kuna poticaja može se kupiti za 94.500 kuna. Auris Hybris stoji 161.900 kuna, a uz poticaje 131.900 kuna. Ministarstvo okoliša pitali smo i razmatra li se mogućnost poticaja za kupnju automobila koji imaju mali ispust CO2, a za pokretanje ne koriste elektromotor, već konvencionalna goriva.

– EU direktive zahtijevaju i veći udio obnovljivih izvora energije u prometu tako da emisija CO2 u atmosferu nije jedini kriterij kojim se vodimo. Električna energija se u tom kontekstu promatra kao obnovljivi izvor energije i zapravo je cilj što više poticati korištenje električnih automobila, čime se smanjuje korištenje konvencionalnih goriva. Želimo postupno promijeniti strukturu voznog parka u Hrvatskoj i pritom potaknuti i razvoj tog dijela tržišta i potrebne infrastrukture.

Stoga ne razmišljamo o takvim potporama za standardna vozila, ali razmišljamo o eventualnom uvođenju još nekih kategorija vozila u okvir za sufinanciranje – odgovorili su iz Ministarstva okoliša.

Sve su glasnije neslužbene najave da se radi na novim izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, ali Carinska uprava odgovara da trenutno ne može reći da je u planu izmjena postojećeg sustava oporezivanja iako kontinuirano prati primjenu Zakona o posebnom porezu na motorna vozila i njegove učinke na proračunske prihode.

– Dobrim potezom smatramo smanjenje poreznog opterećenja za najprodavanija nova vozila u Republici Hrvatskoj te uvođenje povrata trošarina (institut koji prije nije bio propisan), koji se pokazuje kao bitan element u vitalnosti tržišta novih vozila.

Rješenje koje smatramo da je moglo biti i bolje je visina trošarina na skuplja nova vozila s razmjerno niskom emisijom CO2 – kažu u Carinskoj upravi.

Parizom od 2020. neće voziti dizelaši

Prepoznali smo napore nadležnih institucija da se smanji emisija kancerogenih tvari u gradskim sredinama koja nastaje kao posljedica prometa, te da se samim time smanji koncentracija NOx čestica koje su dokazano kancerogene i u neposrednoj su vezi s nastajanjem teških oboljenja – navode iz tvrtke Toyota Croatia, te nastavljaju:

Nije slučajno grad Pariz kao jedna od najvećih svjetskih metropola donio odluku kojom se podržava nabavka upravo takvih “čistih” vozila istodobno donoseći dugoročnu odluku da se do 2020. u potpunosti zabrani promet dizelskih vozila na ulicama toga grada.

Prepoznajemo da se odgovorni u Ministarstvu zaštite okoliša rukovode za istim principima vezano uz zaštitu zdravlja i pozdravljamo svaku njihovu daljnju odluku koja ide u tom pravcu.

Prodani primjerci po modelima

216 Toyota Yaris 1,5 Hybrid
77 Toyota Auris TS 1,8 Hybrid
11 Mitsubishi iMiev
5 Nissan Leaf
3 Peugeot 3008 Hybrid, Mitsubishi Outlander Hybrid
2 Toyota Prius, VW E-Up!
1 BMW i3, Piaggio Porter Tipper, Porsche Panamera S

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije