Građani trebaju znati tko ih vara prodajući loše gorivo, a ne da pojedinci na tome profitiraju, rekao je Dragan Valjak iz Udruge profesionalnih vozača Convoy.
– Nek’ se objavi koje su to benzinske crpke. Ne vidim zašto bi ih se trebalo štititi jer su se ne tako davno zatvarali ugostiteljski objekti zbog nekoliko kuna viška u blagajni – izjavio je.
Valjak napominje da profesionalni vozači godinama svjedoče lošoj kvaliteti goriva, koje je u većini slučajeva kupljeno na malim crpkama. Na to su i upozoravali.
– Pjeni se i čudne je boje. Sve to navodi na zaključak da ga miješaju s vodom ili drugim aditivima. Goriva loše kvalitete mogu izazvati kvarove, ali to je teško dokazivo na sudu – rekao je Valjak.
Naveo je da je jedan prijevoznik zbog kvara na motorima kamiona tužio malog trgovca derivatima, ali je spor izgubio jer nije mogao dokazati da je gorivo uzrok kvarova.
I predsjednik Ceha ugostitelja Ante Mihić upozorio je da su zbog manjeg propusta lokalima stavili ključ u bravu, a benzinske na kojima je pronađeno loše gorivo nisu zatvorene. Naime, problematične benzinske i dalje normalno rade, a tek kada dobiju rješenje inspekcije, dužne su sporno gorivo povući s tržišta.
– Kad se radi o većim ribama, podaci se kriju. To je apsurd koji je dugo prisutan – rekao je Mihić.
U Hrvatskoj ima oko 850 benzinskih crpki. U akciji Oktan uzeto je 50 uzoraka s 24 benzinske te iz cisterni s dva granična prijelaza. Test kvalitete palo je njih 10 posto. Od pet uzoraka četiri se odnose na dizelska i jedan Eurosuper 95, piše portal 24sata.hr.
Vrdoljak: Kršim Zakon ako objavim lokacije tih benzinskih tvrtki
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak nije otkrio o kojim je kompanijama i benzinskim crpkama riječ, jer slijede optužni prijedlozi protiv prekršitelja pa prije sudske odluke ne želi prejudicirati ničiju krivnju.
– Ne možemo otkriti lokacije tih benzinskih tvrtki jer nas u tome prijeći Zakon. Išli smo s optužnim prijedlogom i kršio bih Zakon da sam objavio lokacije – rekao je ministar Vrdoljak u ponedjeljak.
Problem je s gorivom koje stiže iz BiH i Srbije?
Naši izvori uvjereni su da nije problem s gorivom koje proizvodimo ili koje dolazi iz EU već s onim koje stiže iz BiH i Srbije te se miješa s boljim gorivom.