Rabljeni: Koliko je pouzdan Citroën C4?

Tanak lim sklon hrđanju, nepouzdan rad elektronike i elektrike, slabija kvaliteta plastike i ne baš potpuna predanost visokoj razini završne izrade, ali s druge strane zanimljiv izgled, velika udobnost, dobra oprema, solidni motori i dosta niža cijena od njemačkih i japanskih modela, ocjene su francuskih automobila u svakom društvu u kojem se povede priča o rabljenima.

Kao i uvijek, istina je negdje u sredini, što se dobro može vidjeti i zaviri li se u internetske rasprave vlasnika ovog kompakta. Dok se jedni zaklinju da nemaju ni najmanjeg problema i da je C4 zakon s obzirom na cijenu, drugi žale nad odlukom o kupnji…

Činjenica jest da se pokazalo da prve serije iz prve generacije Citroëna C4 u početku doista nisu bile uvijek besprijekorne, ali ipak u dosta manjoj mjeri nego što se može zaključiti po pričama glasne manjine. Stvari su kasnije ipak sjele na svoje mjesto, neki dobavljači su promijenjeni i pouzdanost je postala osjetno bolja, posebno od jeseni 2008., kad je napravljen decentan redizajn i uveden još stroži kriteriji kvalitete električnih komponenti i završne izrade.

No, kupuje li se C4, treba biti pripravan na neke ustupke. Primjerice, unutrašnja plastika je tvrda i jeftina, i zagrebe li se, lako su mogući vidljivi ožiljci. Nije na razini njemačkih suparnika, kao i vanjska, koja rado blijedi pod utjecajem atmosferilija, posebno ne održava li se redovno, piše portal Autoklub.hr.

Jeftin dojam ostavlja i šupalj, plastičan zvuk vrata pri zatvaranju, pa već prvi kontakt navodi na stav o tanjem i jeftinijem autu od njemačkog. Motori? Mnogima je opravdano prvi izbor vrlo štedljiv i uglađen 1,6-litreni dizelaš (90 i 109 KS, isti kao u Peugeotima, Fordovima, Mazdama, Volvu), koji uz malo pažnje neće trošiti više od 5,5 litara.

Jača verzija je u počecima ponekad imala poteškoća s podmazivanjem i stradavanjem turbine, no tko ju sad kupuje više ne treba strahovati. Ako je i bilo takvih problema, to je već odavno riješeno. Bira li se benzinac, najprihvatljiviji je pouzdani 1,6-litreni (109 KS), koji fino i tiho radi i može solidno povući, a troši tek neznatno više od osnovnog 1,4-litrenog.

Velike brige nema ni oko mjenjača, koji je samo u prvim serijama kod grubljih vozača znao imati manjih problema s bržim trošenjem birača stupnjeva. S obzirom na naše loše ceste pri kupnji treba dodatno obratiti pozornost i na stanje ovjesa, posebno ako se radi o primjerku iz prve serije. No, sve u svemu, C4 je solidan rabljeni kompakt, koji je nježniji od njemačkih suparnika, ali je i povoljniji. Uz to, ni cijene zamjenskih dijelova neće vam oderati džep…


Citroën C4 1.6 (2004. – 2011.)

Godište 2008.
Kilometraža 137.000 km
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1587 ccm
Snaga 80 kW/109 KS pri 5800/min
Moment 147 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 426 x 178 x 146 cm
Međuosovinski razmak 261 cm
Masa 1230 kg
Prtljažnik 350 litara
Brzina 194 km/h
0-100 km/h 10,6 sekundi
Potrošnja 7,1 l/100 km
Ispuh C02 169 g/km
Cijena 45.000 kn

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije