Jedna od točaka na dnevnom redu sjednice Vlade, koja se održala u četvrtak, bio je Prijedlog uredbe o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon.
– Uvodimo pravedniji način naplate koji se temelji na principu – tko više onečišćuje, više plaća – objasnio je ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović.
Pojasnio je kako će novi kriterij biti izračun emisija CO2 i onečišćujućih tvari te broj prijeđenih kilometara. Prema preliminarnim izračunima, na taj će način 52 posto građana kod registracije plaćati manju naknadu nego do sada.
– Nastojimo podići svijest građana da će se korištenjem ekološki prihvatljivijih automobila može utjecati na kvalitetu zraka u gradovima – rekao je Zmajlović.
Prema onome što stoji u dokumentu, iznos posebne naknade dobiva se umnoškom osnovne naknade za pojedinu vrstu vozila i korektivnog koeficijenta ovisnog o vrsti motora i pogonskog goriva, radnom obujmu, vrsti vozila, emisiji ugljičnog dioksida i starosti vozila.
Iznos osnovne naknade dobiva se pak umnoškom početne naknade ovisne o vrsti vozila (od 35 kuna za kategoriju M1 do 480 kuna za kategorije N2 i N3) i korektivnog koeficijenta ovisnog o godišnje prijeđenom broju kilometara.