Na velikoj većini europskih tržišta automobila – pa tako i na hrvatskom – uvjerljivo prvo mjesto drži hatchback karoserijska izvedba, odnosno klasični kompaktni modeli.
Kompakti su prvi izbor
U Hrvatskoj se u prvom polugodištu ove godine za takav oblik karoserije odlučilo 61,86 posto kupaca novog osobnog automobila, odnosno takav je 12.901 novi automobil. Naše se tržište u europskom okruženju ističe upravo visokim postotkom za hatchback izvedbu.
Najbliža nam je Italija, gdje se za hatchback odlučilo 59,38 posto kupaca novih automobila. U Francuskoj na hatchback otpada 57,58 tržišta, u Španjolskoj 57,28 posto, a u Velikoj Britaniji 56,79 posto, stoji u analizi tvrtke Jato Dynamics, vodećeg svjetskog analitičara za automobilsku industriju.
U susjednoj Sloveniji hatchback modeli također drže primat, ali s udjelom od 53,82 posto. S udjelom od 42,43 posto tržišta u prvih šest mjeseci ove godine, u Češkoj već ostavljaju više prostora za šarolikiju prodaju ostalih karoserijskih izvedbi. S udjelom prvoplasirane hatchback izvedbe od 38,30 posto u Njemačkoj je najmanja razlika između najzastupljenije karoserijske izvedbe i druge na listi.
Karavani na drugom mjestu
Interes njemačkih kupaca, naime, na drugo je mjesto plasirao karavane koji na tamošnjem tržištu sudjeluju s 19,44 posto udjela. Karavani su drugoplasirani i u Češkoj, i to sa 22,27 posto udjela, ali i u Hrvatskoj, gdje se za taj karoserijski oblik u prvom polugodištu ove godine odlučilo 11,68 posto kupaca ili njih 2436.
Limuzine trećeplasirane
Nakon hatchbacka i karavana, Hrvati su najčešće posezali za limuzinama. U prvih šest mjeseci ove godine kupljeno je 2319 novih limuzina, odnosno 11,12 posto. Drugi i treći izbor u Europi se od zemlje do zemlje prilično razlikuju. U Španjolskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Italiji nakon hatchback izvedbi najviše se kupuju SUV modeli.
U Češkoj, Hrvatskoj i Njemačkoj na drugom su mjestu karavani, a u Sloveniji mali jednovolumeni. Osim u Hrvatskoj, limuzine su na trećem mjestu i u Velikoj Britaniji. SUV modeli na trećem su mjestu u Češkoj i Njemačkoj, mali jednovolumeni u Španjolskoj, Francuskoj i Italiji, a karavanske izvedbe u Sloveniji.