Rabljeni: Kakva je Opel Insignia nakon prijeđenih 300 000 km?

Zagrebom je donedavno kružilo 175 taksističkih bijelih Insignija 2.0 CDTI, kojima se preko stražnjeg stakla rasprostirala naljepnica o najpouzdanijem autu na njemačkom tržištu u 2011. (prema analizama njemačke servisne institucije Dekra).

Indeks nekvarljivosti bio je vrlo visokih 96,1 posto. Ciničnih i podcjenjivačkih reakcija na taj podatak nije nedostajalo, posebno vlasnika razvikanijih modela. Međutim, servisni pokazatelji i svjedočenja vozača Insignije pokazuju – neutemeljenih.

Potvrdu sjajne pouzdanosti iznijelo nam je nekoliko taksi vozača dotičnih Insignija, kunući se kako u godinu dana i pretežno s više od 100.000 prijeđenih kilometara niti jedan njihov auto nije imao većeg kvara, piše Autoklub.hr.

Pronašli smo i primjerak koji možda najbolje dokazuje da Opel nije uzalud utrošio ogroman novac i trud u razvoj i poboljšanje kvalitete svoje srednje klase. Testni primjerak četiri je godine odrađivao nezahvalan staž službenog, bolje reći radnog auta, tijekom kojih je prešao čak 290.000 kilometara.

Vožena je od strane dvadesetak vozača, neprestano po svim vremenskim uvjetima, pretežno na otvorenim cestama. Kvarovi? Zanemarivi u odnosu na uvjete u kojima se motor praktički nije gasio. Jedina značajnija stavka bila je zamjena istrošenog zamašnjaka novim (na 220.000 km).

Manje intervencije: stavljeno je novo gumeno crijevo koje vodi prema turbo punjaču, zamijenjena su dva ležaja kotača i dva neposlušna vanjska tipkala poklopca prtljažnika. I to je sve, uz opasku da je vandal noć prije fotografiranja istrgnuo mali poklopac uređaja za pranje ksenonskih svjetala.

Spojka i turbina još su tvornički, a tijekom redovnog održavanja mijenjan je jedino potrošni materijal, poput ulja, filtra, kočnica, zupčastog i kanalnog remena… Motor je daleko najčešći 2,0-litreni dizelaš EcoFlex, sa 130 KS i start/stop uređajem. Poznat je po malo grubljem radu, koji se s nakupljenom kilometražom dodatno pojačao, ali što se ostalog tiče, u punoj je snazi.

Što se ubrzanja i razvijanja visokih brzina tiče, bez preciznog mjerenja je nemoguće ustanoviti razliku u odnosu na novije primjerke. Mjenjač radi s manje otpora nego kad je bio nov, sinkroni su neoštećeni, a obloga upravljača i mjenjača, premda nisu više kao novi, ni izdaleka ne odaju kilometražu i broj ruku koje su prešle preko njih.

Zato, oprez i otvorite četvere oči kupujete li rabljeni primjerak, posebice iz uvoza, jer Insignia vraški dobro prikriva veliku kilometražu. Između ostalog, i postojanom i otpornom unutrašnjošću. Jasno, u ponudi nadmoćno prevladavaju dizelski motori (110 do 165 KS), a kod ono malo benzinaca što se nude najmoćniji 2.8 V6 Turbo (OPC) češći je od održavanjem i potrošnjom povoljnijih 1,6 i 1,8-litrenih motora!

U Opelovom servisu posvjedočili su nam je da je Insignia dva koplja kvalitetnija od prethodnice Vectre. U svakom detalju je vidljivo veliko Opelovo ulaganje u ovaj model, čije održavanje se u 99 posto slučajeva svodi samo na redovno. Sistemskih nedostataka jednostavno nema, a boljke prvih modela (crijeva turbine i serva, tipkalo prtljažnika, elektromagnetski ventil) brzo su otklonjene.


Tehnički podaci Opel Insignia (2008. – 2014.)

Godište: 2010.
Cijena: 90.000 kn
Kilometraža: 289.950
Model 2.0 CDTI
Motor: turbodizelski
Obujam: 1956 ccm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 4000/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 483x186x150
Međuosovinski razmak: 274 cm
Težina: 1540 kilograma
Prtljažnik: 500 litara
Brzina: 205 km/h
0-100 km/h: 11,1 sekundi
Potrošnja: 5,8 l/100 km

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije