Prema najnovijim dostupnim podacima iz MUP-a o prometnim prekršajima u RH, a obradila ih je ORYX Asistencija, može se zaključiti kako je ukupan broj unatrag dvije godine u trendu opadanja, što je na prvi pogled svakako pozitivan i ohrabrujući podatak.
Najzastupljeniji prekršaji su već tradicionalno oni vezani uz nepridržavanje propisane brzine. Iako je broj ukupnih prekršaja vezanih uz brzinu zanemarivo manji u odnosu na prethodnu godinu, detaljnijom analizom utvrđeno je kako je broj prekršaja u naseljenim mjestima smanjen za 3,3%. Istovremeno broj prekršaja izvan naselja bilježi veliki rast od 9,7%, što je zabrinjavajući podatak.
Isto tako ne ohrabruje ni činjenica da je broj prolazaka kroz crveno svjetlo na semaforu porastao 16,8% u odnosu na isto razdoblje protekle godine, a posebno brine podatak kako unazad tri godine imamo drastičan rast slučajeva upravljanja vozilom za vrijeme dok je vozačka dozvola oduzeta ili pod zaštitom mjere zabrana upravljanja.
Naime, takvi prekršaji porasli su ukupno više od dva i pol puta u tri godine te ih je samo lani zabilježeno ukupno čak 4456. I dalje je izražen problem vožnje pod utjecajem alkohola. Prije četiri godine broj takvih prekršaja narastao je 10,6% te je gotovo 40 tisuća ljudi uhvaćeno u vožnji u alkoholiziranom stanju.
Od 2010. do danas bilježi se konstantan i značajan rast prekršaja vezanih uz korištenje mobitela za vrijeme vožnje te se u tom razdoblju bilježi rast od čak 57%. Broj prekršaja koji oscilira s rastom i padovima tijekom godina je onaj vezan uz korištenje sigurnosnog pojasa te je njihov broj prošle godine porastao za gotovo 7%. U porastu su i prekršaji vezani uz tehnički neispravna vozila te vožnju bez upaljenih svjetala.
Ono što ohrabruje s druge strane je da se drastično smanjio broj prekršaja vožnje bez položenog ispita koji je smanjen sa 12.310 u 2012. na 5644 u 2013.godini te sve veća svjesnost motorista o upotrebi zaštitne kacige koja je rezultirala smanjenjem navedenih prekršaja za više od 37% unatrag tri godine.
Također valja spomenuti da Hrvati parkiraju sve urednije pa prije tri godine bilježimo pad od gotovo 9%, što je zasigurno djelomično i posljedica sve većeg broja nadzornih kamera koje pridonose većem oprezu kod vozača. Kao što je vidljivo iz analize, unatoč značajnim naporima prvenstveno u represivnom smislu, broj onih prekršaja koji mogu rezultirati fatalnim posljedicama je u većem dijelu i dalje nepromijenjen, odnosno čak u porastu.
To samo dokazuje kako represija ima smisla samo ako se kombinira s prevencijom koja se postiže kroz edukaciju vozača, počevši od autoškola pa do specijaliziranih centara za edukaciju vozača, prenosi SlobodnaDalmacija.hr.