Zamjena zračnih jastuka stoji i do nekoliko desetaka tisuća kuna!

Automobil udara u prepreku, lim se gužva, plastični dijelovi pucaju… Senzori postavljeni na točno određenim dijelovima karoserije prepoznaju kritičnu situaciju i šalju signal elektronici da aktivira pirotehničke zatezače pojaseva koji stežu tijela putnika uz sjedalo i uz zaglušujući prasak otvori zračne jastuke.

Sekundu-dvije kasnije u čudu se pogledavate sa suprugom na suvozačkom mjestu. Zuji vam u ušima, unutrašnjost miriši na paljevinu i puna je dima, prepuni ste bijelog pudera i začuđeno gledate ispuhane platnene balone koji vam leže na koljenima, ali osjećate olakšanje jer ste u prometnoj nesreći prošli neozlijeđeni. Hmm… čekajte da vidite račun za popravak.

Ako ste prometnu nesreću skrivili sami i to još u tri godine starom Mitsubishi Lanceru, vidjet ćete da napraviti dijete u srednjoj školi i nije tako strašno. Samo na novi zračni jastuk za vozača (6037 kn) i suvozača (16.506 kn), oba sigurnosna pojasa (4967 kn), novu komandnu ploču (12.328 kn), spiralu upravljača (3034 kn), upravljačku elektroniku jastuka (2455 kn), sitne dijelove (906 kn) i ruke mehaničara (4,9 sati po 150 kn/sat) potrošit ćete vrtoglavih 46.970 kuna!

To je trošak zamjene samo sigurnosne opreme po preporuci proizvođača, a gdje su tek u sudaru uništeni ili oštećeni hladnjaci, vezni lim, svjetla, maska, plastike, blatobran i još pokoji dio ovjesa? A riječ je o sasvim prosječnom automobilu srednje klase, čija se osnovna cijena kretala oko 120.000 kuna.

Taj nas je slučaj potaknuo da detaljnije istražimo troškove zamjene zračnih jastuka. Analizirali smo dvadesetak najpopularnijih automobila na našem tržištu, od gradskog Renault Clija do luksuznog Audija A8, vodeći se preporukama proizvođača o dijelovima čija je zamjena potrebna nakon sudara. U računicu smo, naravno, uvrstili i trošak rada u servisu prema normativu kojeg također propisuje proizvođač.

Zaključak? Zamjena zračnih jastuka i pripadajuće sigurnosne opreme u prosjeku se kreće oko 22.500 kuna, pri čemu su najskuplji sami zračni jastuci (5500 kn) i komandna ploča (8900 kn). Apsolutni rekorder naše analize jest Subaru Outback, čiji će vlasnici za zamjenu nakon prometne nesreće morati izdvojiti vrtoglavih 61.626 kuna. To je cijena novog Chevrolet Sparka 1.2 LT.

Puno bezbolnije će proći vlasnici Renault Clija, Škode Superb, Volkswagen Golfa, pa čak i Mazde 6, čiji su sigurnosna oprema i troškovi popravka nakon otvaranja zračnih jastuka i više nego upola jeftiniji (14.302 do 28.666 kn). Apsolutni je pobjednik Nissan Qashqai s troškovima popravka od još uvijek prilično paprenih 12.981 kunu.

Zaboravite otpade i ebay: prilikom zamjene zračnih jastuka na novijim autima jedini je izlaz kupnja novih originalnih dijelova. Zamjenski dijelovi sigurnosne opreme ne postoje. Automobil, doduše, možete popraviti i bez jastuka, pod uvjetom da se pomirite s time da više nemate suvremenu sigurnosnu opremu, ali svaki noviji model će vam prijavljivati greške. Božićne lampice na instrumentnoj ploči će svijetliti cijelu godinu, a automobil će nerijetko padati i u tzv. safe mode.

Najgore je što zračni jastuci nisu jedina stavka. Kod velike većine novijih automobila prilikom otvaranja suvozačkog jastuka dolazi do pucanja komandne ploče i potrebno ju je mijenjati. Isto vrijedi i za spiralu, odnosno klizne kontakte koji vozački jastuk povezuju sa stupom upravljača, odnosno upravljačkom elektronikom.

Elektronički modul kod pojedinih se automobila samo resetira, a kod drugih obavezno mijenja, premda vješti majstori otvaranjem kućišta i zamjenom dijelova elektronike jeftino rješavaju stvar. Pirotehničke zatezače pojaseva morate obavezno zamijeniti, što također nije jeftino. Automatske role pojaseva moraju se, naime, mijenjati nakon sudara bez obzira na zračne jastuke, jer zupci često pretrpe oštećenja koja se ne vide, a prilikom sljedećeg sudara mogu ne blokirati pojas.

U svakom slučaju, popravak zračnih jastuka nakon sudara je papreno skup, pa nije čudno da osiguravajuće kuće na automobilima s otvorena oba zračna jastuka često proglase totalnu štetu, a u posljednje vrijeme sve češće su i na meti lopova, istražuje Autoklub.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije