Kupite li električni automobil, Ministarstvo zaštite prirode i okoliša i Fond za zaštitu dat će vam od 30.000 do 70.000 kuna poticaja.
Početkom travnja bit će objavljeni i natječaji za poticaje. Ukupno su osigurali sedam milijuna kuna, od čega će tri milijuna kuna dobiti građani, a četiri tvrtke.
Hrvatska ovime slijedi praksu mnogih europskih zemalja kojom će omogućiti građanima da manje onečišćuju okoliš i jeftinije se voze. Osim što manje zagađuju okoliš, manje troše, registracija je jeftinija, oslobođeni su svih poreza pa se nakon četiri godine, i bez poticaja, investicija već isplatila, objašnjavaju iz ministarstva.
S obzirom na to da su električni i hibridni automobili u startu skuplji od dizelaša i benzinaca, Ministarstvo zaštite okoliša spomenutim poticajima želi ekološki osviještenim građanima omogućiti da ih na početku koštaju koliko i automobili na dizel ili benzin. Na primjer, električni automobil stoji oko 27.000 eura, a u istoj klasi se može kupiti dizel za oko 15.000 eura.
– U konačnici troškovi na električna vozila su puno manji. Osim što manje zagađuju okoliš, manje troše, registracija je jeftinija, oslobođeni su svih poreza pa se nakon četiri godine, i bez poticaja, investicija već isplatila – objašnjavaju iz ministarstva. Visine poticaja razlikuju se ovisno o vrsti automobila.
Za električna vozila daju najveći poticaj
– Najveći poticaj je za električna vozila, srednji je za hibridni auto koji se može i puniti električnom energijom, a najmanji je za hibridna vozila bez mogućnosti punjena s emisijom do 100 grama CO2 po kilometru – dodaju iz ministarstva. Tvrde da će svi zainteresirani do poticaja dolaziti brzo i jednostavno.
Isplata u roku 30 dana
– Trebat će predati zahtjev fondu, potom se potpisuje ugovor o sufinanciranju. Nakon toga dostavljaju račun te slijedi isplata u roku od 30 dana – objasnili su. Tvrtke će pak moći od fonda dobiti poticaj do 350.000 kuna bez PDV-a za kupnju više vozila, ali i više ako će imati dobro opravdanje za takav zahtjev.
Ako se auto odmah proda, morat će vratiti poticaje
Doskočili su i onima koji po hrvatskom receptu vole “brzo zaraditi” pa su uvjetovali da građani kojima dodijele novac neće smjeti godinu dana prodati auto, a tvrtke tri godine. U protivnom morat će vratiti poticaje.
Prema podacima Energetskog instituta “Hrvoje Požar”, u Hrvatskoj se godišnje ispusti 5,6 milijuna tona ugljičnog dioksida. Od toga se samo u prometu ispusti milijun tona. Građani u prosjeku imaju automobile stare 11 godina od kojih svaki godišnje emitira tri tone CO2.
U Hrvatskoj tek 19 auta na struju – nedostaje punionica
U Hrvatskoj tržište električnih automobila još nije razvijeno jer nema potrebnih punionica. Registrirano je tek 19 auta na struju. Računice pokazuju da je ušteda za vlasnika električnog automobila čak 10.000 eura na prijeđenih 100.000 kilometara. Ministarstvo ima u planu razvoj mreže punionica, a u Koprivnici HEP već podiže njih pet za početak.
I u drugim zemljama EU sufinancira se kupnja ovakvih automobila. Na primjer, u Francuskoj se dobiva 50.000 kuna. Baterija se unajmljuje. Rumunjska daje subvenciju od gotovo 20.000 kuna i još dodatni vaučer od 10.000 kuna za zamjenu starog automobila. Najavu državnih subvencija pozdravili su i proizvođači električnih automobila.
Renault čeka i infrastrukturu
Iz Renaulta Hrvatska kažu kako je jedan od preduvjeta za uvođenje električnih automobila i infrastruktura za punjenje, a potom i poticaji od države. Čim se krene nešto masovnije raditi na tom polju infrastrukture, Renault bi bio spreman i mijenjati planove oko dovođenja automobila.
Oni su i među najsnažnijim zagovornicima električnih automobila sa svoja četiri modela. Njihov Zoe, gradski automobil na električni pogon, u Francuskoj stoji 14.600 eura uz potporu države, a plaća se i mjesečni najam baterija od 49 eura, piše 24sata.hr.