Kakve aute kupuju Hrvati? Međimurci najviše vole Korejce

Hrvatsko tržište je u proteklih godinu dana nastavilo padati. Prodano je manje od 28.000 novih automobila što je poražavajući rezultat, a podjednake su i prognoze za 2014. godinu. Ipak, iza ovih tužnih podataka kriju se i interesantne priče.

Provjerili smo u kojem dijelu Hrvatske kupuju i registriraju koje marke i došli do izuzetno zanimljivih podataka. Volkswagen je kralj tržišta, no u nekim županijama je daleko od vodećeg mjesta, čak igra i marginalnu ulogu. S druge strane, marke poput Suzukija, koje imaju manji udio u ukupnoj prodaji, u nekim dijelovima Hrvatske imaju vodeću ulogu.

Prema podacima JATO Dynamics za 2013. godinu, u Hrvatskoj je najviše prodano Volkswagena – 4701 primjerak. Slijedi Opel (2693), Peugeot (2047) pa Hyundai, Škoda, Renault, Citroën, Kia, Ford, a top 10 zatvara Toyota.

Volkswagen je najprodavanija marka u čak 12 županija te u Zagrebu, no nije svugdje toliko dominantan. Štoviše, u nekim krajevima Hrvatske potpuno je neprimjetan u odnosu na konkurenciju, piše 24sata.hr.

Na primjer, u Virovitičko-podravskoj je, prema podacima Promocije plus, do 1. prosinca bilo registrirano samo 37 VW-a, a istodobno je vlasnike našlo 130 Opela i čak 224 Peugeota. Peugeot je najpopularniji i u Istri te u Varaždinskoj županiji. Opel je pak vodeći u Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Sisačko-moslavačkoj županiji.

Najveće iznenađenje bez sumnje predstavlja Međimurska županija, u kojoj je tržišni lider Kia. Otkud tolike razlike u regijama Lijepe Naše moguće je objasniti na nekoliko načina. Kao prvo, tu je tradicija, a ona je izraženija u konzervativnijim krajevima, u kojima se najbolje prodaju konzervativne marke Volkswagen i Opel.

Liberalnije sredine poput Međimurske i Istarske županije očito biraju na drugi način. No nije sve u ukusu kupca, tradiciji i mentalitetu. Dosta utjecaja na prodajne rezultate imaju i prodavatelji. Rijetko tko će kupiti auto neke marke ako mu je najbliži servis i salon udaljen 100 kilometara, ili je njegov lokalni prodavatelj na lošem glasu.

Na primjer, Suzuki je u Splitsko-dalmatinskoj županiji prodao 161 automobil, dvostruko više nego u Zagrebu. Situacija postaje jasnija ako znate da se u Splitu nalazi najveći Suzuki salon u ovom dijelu Europe. Suprotni primjer je Opel u Zadarskoj županiji.

Rad njegova prodavatelja za posljedicu ima to da je Peugeot dvostruko, a Volkswagen gotovo pet puta prodavaniji. U susjednoj Šibenskoj županiji taj isti Peugeot nakon propasti glavnog prodavatelja igra marginalnu ulogu, pa je registrirano samo 14 automobila, što je 50% slabiji rezultat od, na primjer, Audija.

Najtužnija situacija je u Ličko-senjskoj županiji. Tamo kao da nema salona ni novca za automobile pa je tako prošle godine prodano tek 20 Volkswagena, 12 Opela, četiri Škode, dva Citroëna i jedna Mazda.

Međimurci su zaljubljeni u Korejce

Ni Nijemci, ni Francuzi, ni Japanci… U Međimurskoj županiji apsolutni su vladari Korejci. Najprodavanija marka je Kia sa 107 prodanih automobila, drugi je Volkswagen, a već na trećemu mjestu su opet Korejci – Hyundai sa 60 automobila.

No tu nije kraj neobičnostima u Međimurskoj županiji. Druga marka u Hrvatskoj, Opel, ovdje se prodaje loše. Na primjer, slabija je po prodaji i od Seata.

Top 5 najprodavanijih u Međimurskoj županiji:

1. Kia (107)
2. Volkswagen (81)
3. Hyundai (60)
4. Seat (29)
5. Opel (26)

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije