Kupovina polovnog auta (ni)je lutrija

U teškoj gospodarskoj situaciji kada sve više ljudi ostaje bez posla, kada su kućni budžeti sve tanji, sve je više onih koji žele za što manje novca kupiti što bolji automobil. Nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju sve je više onih koji odlaze u inozemstvo radi kupovine rabljenog automobila.

Međutim, kupovine rabljenih auta u inozemstvu, ali češće od sumnjivih preprodavača kod nas, nerijetko rezultiraju sasvim suprotnim efektom. Naime, nisu rijetki oni koji nakon kupovine rabljenog automobila, odmah ili nakon nekoliko mjeseci, ne moraju uložiti znatan iznos za njegov popravak jer su kupili mačka u vreći.

Naravno, novi automobil je najbolji izbor, ali što kriza duže traje bit će sve više onih koji će kupovati rabljene automobile, ali da ne biste “popušili”, treba obratiti pažnju na mnogo detalja.

Preprodavači se ne ustručavaju ni sitnih prijevara kako bi vam “uvalili” polovnjaka, te stoga treba provjeriti je li sve u redu s papirima. Ako je nešto sumnjivo, zatražite odlazak u MUP što je dobar test, jer ako je vlasnik čist, neće oklijevati da ode s vama na provjeru. Međutim, najčešća prijevara kod kupoprodaje rabljenih vozila odnosi se na kilometražu.

U dosta slučajeva kilometraža je lažna, jer se preprodavači rabljenih ne libe na vraćanje kilometara na brojčaniku. To je i logično s obzirom na to da je automobil s manjom kilometražom skuplji, a onaj s većom jeftiniji. Na automobilima starije godine proizvodnje kilometraža se skida mehanički, pa se eventualno može vidjeti neravnomjernost u tonu boja brojeva brojčanika. Moderni automobili puni su elektronike i brojčanici su digitalni pa se lažiranje kilometraže radi neovlaštenim upadom u softver.

Iskusniji kupci rabljenih vozila ili “njihovi” mehaničari lakše će utvrditi je li se kilometraža podudara s općim stanjem u kojem se vozilo nalazi. Pokušajte od vlasnika ili preprodavača doznati u kakvim je uvjetima vozilo korišteno, jer se zna dogoditi da je automobil u lošem stanju iako je prešao malo kilometara, jer je vožen u teškim uvjetima.

Treba provjeriti i u kakvom stanju je lak na vozilu jer tragovi od udaraca kamenčića, brazgotine i ogrebotine na felgama ili izgrebana stakla, ukazuju na to da se radi o puno većoj kilometraži nego je to na “celeru”.

Osim felgi bitne su i gume, jer ako je njihov profil prilično istrošen, to ukazuje na činjenicu da je automobil prešao puno više kilometara. Isto tako treba obratiti pažnju na izgled unutrašnjosti rabljenog vozila, jer ako su sjedala propala i razderana, ako je izlizan obruč upravljača, papučice gasa, kvačila i kočnice istrošene, a obloge i tapicirung izlizani, sve to je dokaz da je auto puno korišteno.

Od prodavača obavezno treba zatražiti i prateću dokumentaciju vozila gdje vrlo bitnu ulogu igra uredna servisna knjižica koja je dokaz da je automobil redovno održavan, te računi izdani u servisima za obavljene popravke.

Za kraj treba provjeriti karoseriju, odnosno je li vozilo udarano i je li imalo neku veću štetu. Naravno, u tome će vam najbolje pomoći prijatelj limar koji će bez problema otkriti detalje koje je preprodavač htio prikriti na karoseriji.

Naravno, najbolje bi bilo odvesti automobil u ovlašteni servis i obaviti kompletnu dijagnostiku motora, ali i automobil podignuti na dizalicu. Naravno, rabljeni automobil će u odnosu na novo vozilo uvijek imati nedostataka koji su posljedica “zuba vremena”, ali to je cijena manjka novca u novčaniku koja se ne može izbjeći.

Kako izbjeći zamke prodavatelja?

Da ne bi kupili mačka u vreći treba se fokusirati na nekoliko detalja. Kao prvo ne treba kupovati polovnjaka na brzinu i bez provjere kilometraže (ne žurite s kupnjom jer ste uvijek u prednosti pred prodavateljem).

Druga bitna stvar je cijena, koja ako je nerealno niska, a vozilo u izvrsnom stanju, ukazuje da je automobil možda ukraden (pogledajte da li su sva stakla originalna, ima li oštećenja na bravi, da li je volan noviji od ostalih dijelova, zatražite odlazak u servis ili u MUP).

Kod motora ulašten izgled izaziva sumnju jer prodavatelj najvjerojatnije želi prikriti propuštanje ulja (motor mora raditi mirno i tiho, a iz auspuha ne smije izlaziti plavičasti dim).

Četvrta stavka je limarija i boja, gdje vas originalna boja ne treba zabrinjavati, dok svježa pali lampicu za alarm.(svježa boja ukazuje da je vozilo imalo sudar). I za kraj, ako želite temeljit pregled otiđite u servis. Tu uslugu ćete platiti, ali ćete barem biti sigurni da niste kupili mačka u vreći, savjetuje SlobodnaDalmacija.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije