Trošarine promijenile tržište: Dizelaši su postali isplativiji

Novi zakon o trošarinama koji je na snagu stupio ulaskom u EU, po kojem se velik dio davanja za novi automobil obračunava na osnovu emisije CO2, već polako mijenja odnose na tržištu. Naime, zbog niske potrošnje, a samim time i niske emisije CO2, dizelski automobili su osjetno pojeftinili i približili se benzinskoj konkurenciji.

Neki od njih su samo nekoliko tisuća kuna skuplji od usporedivih benzinaca i samim time isplativi već za nekoliko desetaka tisuća kilometara. Benzinski motori koji su se prošle godine ugrađivali u 51,4% automobila mogli bi time izgubiti vodeću ulogu na tržištu.

Približavanje u cijenama posebice je očito kod povoljnijih, manjih automobila kod kojih su kupci dosad u velikoj većini birali benzinske motore. Sad bi se mnogi mogli odlučiti i za dizelske jer 8000 kuna viša cijena, kao kod Hyundaija i30 s trojim vratima isplati se za manje od 40.000 kilometara.

Naravno ne treba zanemariti niti gubitak vrijednosti i kasniju prodaju. Naime, automobili s dizelskim motorima bolje “drže cijenu” i vlasnik će ih za nekoliko godina moći osjetno skuplje prodati. Jedini minus dizela je malo skuplje održavanje.

Iako uvoznici i prodavatelji tvrde da za sada nije vidljiva neka velika promjena u ponašanju kupaca i njihovim željama, lako bi se moglo dogoditi da dizelski automobili već tijekom ove godine preuzmu primat na našem tržištu.

Dizelaši sada imaju veliku prednost pri kupnji, no i tu postoje skrivene zamke. Naime, vrlo se lako može dogoditi da za koju godinu naša nezasitna država uvede dodatne poreze na dizelska goriva ili na dizelske automobile, sve pod krinkom ekologije.

Slična situacija se dogodila i u Njemačkoj gdje su prvo kupce osjetno poticali na kupnju dizelskih modela, a nekoliko godina poslije uveli su osjetno veće poreze kojima je isplativost velikog dijela dizelskih automobila postala vrlo upitna.

Dakle, automobili s dizelskim motorima su trenutno u velikom naletu. Oni koji mnogo putuju ili većinu vremena provode na otvorenoj cesti preferiraju ih već godinama. Sada bi to mogli početi i oni koji ne rade mnogo kilometara i kojima automobil služi samo za grad.

Koliko će taj trend potrajati, teško je prognozirati jer, osim faktora državnih davanja, tu je i neprestani razvoj benzinskih motora koji postaju sve štedljiviji. Tako bi se nakon očekivane dizelske dominacije, koja bi mogla potrajati nekoliko godina, ubrzo mogli vratiti na stari odnos snaga benzinski motor za one koji voze malo, dizel za velike putnike, piše 24sata.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije