PPG Industries, vodeći svjetski dobavljač boja za automobile objavio je da je 25 posto svih vozila proizvedenih 2013, bilo bijele boje, što je povećanje za tri posto u odnosu na prošlu godinu. Drugim riječima, četvrtina kupaca danas odabire bijelu boju za svoj automobil.
Srebrna i crna boja nalaze se na drugom mjestu po popularnosti, a svaku od njih odabire 18 posto kupaca novih automobila. Bijela dominira u Europi, Sjevernoj Americi i Aziji. Samo u Južnoj Americi srebrna boja je i dalje dominantna.
Apple je sa svojim bijelim trgovinama i gadgetima bio prva kompanija koja je učinila bijelu ultra high-tech bojom. Nijanse bijele – od kremasto bijele do biserno bijele – također su pridonijele ovom trendu, kaže Jane Harrington iz PR odjela tvrtke PPG Industries.
Proizvođači automobila trenutačno razmatraju boje za modele koji će izaći 2016. i 2017. godine u rasponu nijansi od svjetlocrvene s roza odsjajem koja je razvijena za azijska tržišta do bogate tamno sive boje s blijedo zelenim odjajem.
U svom automobilskom centru u Troyu, u predgrađu Detroita, PPG eksperimentira s čak jedanaest nijansi smeđe boje – od svjetlog bakra do tamne čokolade – te s jednakim brojem sivih boja, piše Netmobil.hr.
Osim toga rade i na šest žutih i sedam zelenih boja, od boje morske pjene do boje tamnih maslina. Jedan značajan izuzetak je specijalna vrsta plave boje koja se koristi isključivo za bojanje električnih automobila i hibrida.
Harrington i njezin međunarodni tim stručnjaka pokušava odrediti trendove u bojama promatrajući zbivanja u modi, arhitekturi i drugim domenama života. Ona smatra da ćemo u narednim godinama sve više viđati dubokih draguljskih tonova i više zemljanih tonova s metalik odsjajem.
Kako se recesija bude bližila kraju, vozačima neće smetati da opet budu upadljivi na cesti, kaže ona. Automobilske kompanije obično uzimaju osam do 10 boja za svaki model automobila, a među njima su uvijek ove četiri najpopularnije: bijela, srebrna, crna i siva, dodaje Harrington.
“Oni misle o vozilu i kako će tu boju prevesti”, rekla je Harrington. “Boja, odsjaj i završni glanc pomažu definirati karakter automobila”.