Koji se automobil isplati uvesti? U načelu, male gradske automobile nije isplativo uvoziti, no to se ne bi moglo reći za srednju i višu klasu, posebice kad je riječ o njemačkim automobilima na kojima se može ozbiljno uštedjeti, piše Jutarnji list, a prenosi Netmobil.hr.
Stupanjem na snagu Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, izjednačene su trošarine za nova i rabljena vozila te se računaju prema vrijednosti vozila na dan prve registracije i emisiji ugljičnog dioksida.
Kako dakle kupiti automobil u nekoj od zemalja Europske unije?
1. Prvi korak je pretraga internet oglasnika. Neki od najpopularnijih su mobile.de i autoscout24.de. EU rabljenim automobilima smatra one koji su stariji od šest mjeseci i koji su prešli više od 6.000 kilometara.
2. Kakav automobil izabrati to naravno ovisi o vašim željama, no idealno vozilo ima između 40 i 70 tisuća prijeđenih kilometara. Tada je automobil relativno nov, ali cijena mu je značajno pala.
3. Emisija CO2 je najvažniji podatak o kojem ovise dodatni troškovi. Zakonom o posebnom porezu na motorna vozila se u pravilu propisuje niža cijena za automobile koji ispuštaju nižu razinu ugljičnog dioksida, a viša za one koji više zagađuju okolinu. Primjerice, za automobil (na dizel) s emisijom CO2 od 121 do 130 g/km platit ćete 8% poreza, a za automobil od 131 do 140 g/km platit ćete 11 % poreza.
4. Kada uvozimo novi automobil, PDV plaćamo zemlji u koju se unosi (ono što se zvalo uvoz, sada se zove “unos”), a ako je auto rabljen, PDV plaćamo u zemlji iz koje se izvozi. Nije više potrebna Jedinstvena carinska deklaracija, odnosno potvrda granične carinarnice o ulasku robe na teritorij RH.
5. Kada smo odlučili koji automobil želimo kupiti slijedi privremena registracija i osiguranje na što treba potrošiti dodatnih stotinjak eura.
6. Nakon povratka u Hrvatsku, treba izvaditi Potvrdu o sukladnosti, a taj se postupak naziva homologacija. To je postupak provjere vozila s obzirom na bitne sklopove vozila koji direktno ili indirektno utiču na okoliš i sigurnost putnika (npr. motor, kočnice, buka, sigurnosni pojasevi itd.). U stanici za tehnički pregled to će vas stajati oko 500 kuna.
7. Ako uz vozilo niste dobili izvornik COC dokumenta kojim proizvođač potvrđuje da je vozilo iz serije s EU homologacijom, trebate od ovlaštenog zastupnika u Hrvatskoj tražiti Potvrdu proizvođača koja uključuje i podatak o prosječnoj emisiji CO2. Ta Potvrda stajat će vas oko 400 kuna.
8. Najkasnije petnaest dana od kupnje, automobil trebate prijaviti nadležnom carinskom uredu (prema mjestu stanovanja), predati poreznu prijavu za obračun i plaćanje posebnog poreza – trošarine.
9. Nakon plaćene trošarine, posljednji korak je registracija vozila u MUP-u. Registracija uključuje tehnički pregled, osiguranje i kupnju hrvatskih registracijskih pločica koje koštaju 76 kuna te ovjeru prometne dozvole za 35 kuna.
10. Ako se ne želite ovime samostalno baviti, možete angažirati i tvrtku koja će uvesti automobil umjesto vas i srediti potrebnu “papirologiju”. Svoje usluge takve tvrtke naplaćuju oko 3.000 kuna.
Audi A4 2.0. TDIe iz 2010. koji je prešao oko 70.000 km, u Njemačkoj stoji oko 150.000 kn. Uz dodatne troškove u iznosu od 10.000 kn, uvoz Hrvatsku stajat će vas ukupno 160.000 kn. Cijena ovog automobila da ga kupujete u Hrvatskoj je oko 180.000 kn, što znači da uvozom iz inozemtsva možete uštedjeti oko 20 tisuća kuna.
Mercedes A160 CDI iz 2011. koji je prešao oko 50.000 km, u Njemačkoj stoji oko 100.000 kn. Uz dodatne troškove u iznosu od 10.000 kn, uvoz Hrvatsku stajat će vas ukupno 110.000 kn. Cijena ovog automobila da ga kupujete u Hrvatskoj je oko 128.000 kn, što znači da uvozom iz inozemstva možete uštedjeti oko 18 tisuća kuna.
Golf VI 1.6 TDI iz 2010. koji je prešao oko 70.000 km, u Njemačkoj stoji oko 82.000 kn. Uz dodatne troškove u iznosu od 6.000 kn, uvoz Hrvatsku stajat će vas ukupno 88.000 kn. Cijena ovog automobila da ga kupujete u Hrvatskoj je oko 112.000 kn, što znači da uvozom iz inozemstva možete uštedjeti oko 24 tisuća kuna.