Tražite li na internetskim oglasnicima prvu seriju šeste generacije VW Passata, (proljeće 2005. do jesen 2010.), samo u ovom trenutku pronaći ćete oko 300 primjeraka ponuđenih na prodaju. Izbor je doista velik i pretežno se svodi na dizelaše, budući da u mentalitetu naših kupaca Passat benzinac “ne postoji”.
Uglavnom, tolika ponuda samo potvrđuje njegovu ogromnu popularnost, iako je dobro poznato da Passat nije bezgrešan. Posebno se to odnosi na 2,0-litrene pumpa-brizgaljka TDI dizelaše (140 KS i 170 KS) iz proizvodnje do jeseni 2008.
Mnogi su se opekli na zamjeni nepouzdanih i kvarljivih Siemensovih brizgaljki, uz trošak veći i od 10.000 kuna. S kasnije ugrađivanim Boschovima nema nikakvih problema. I sam Volkswagen je uvidio nevolju i prije nego što je angažiran novi dobavljač često je izlazio ususret vlasnicima i participirao u troškovima, piše Autoklub.hr.
Otad je prošlo dosta vremena i tko danas kupuje taj motor više ne bi trebao strahovati. Ali, nije to bio jedini razlog koji je tog dizelaša u segmentu pouzdanosti stavljao u podređen položaj naspram slabijeg 1.9 TDI (105 KS). Sve dobre strane spoja 16V tehnike i masivnog, grubog pumpa-brizgaljka izravnog ubrizgavanja zasjenjene su povećanom potrošnjom ulja, naročito ako se vozi oštrije.
Nije neobično da na 1000 kilometara motor tada potroši i više od pola litre ulja, za koje Volkswagen izričito propisuje specifikaciju VW505.01, koja najbolje čuva motor. Slabiji 1.9 TDI je štedljiviji, pouzdaniji i povoljniji za održavanje, ali je i slabijih performansi.
Na našem se tržištu mogu naći i 1,6-litreni benzinac (102 KS), s kojim je Passat pomalo trom, ali je dugovječan i odlično podnosi plin te uglađen i solidan 2.0 FSI (150 KS), s izravnim ubrizgavanjem. Ostali motori su vrlo rijetki.
Mnoge vozače škaklja kupnja primjerka s DSG mjenjačem. A tu je potreban poseban oprez! Dođe li do kvara, popravak je užasno skup (ako je uopće moguć) pa se kod rabljenog primjerka pametnije držati odličnog ručnog mjenjača.
U unutrašnjosti zna živcirati tzv. “Soft Touch” lak koji se nalazi na rukohvatima vratiju i na središnjoj konzoli. On se i uz normalnu uporabu lako ogrebe, pa unutrašnjost izgleda pomalo “ofucano”.
Što se osjećaja kvalitete, masivnosti i robusnosti tiče, Passatu nema ravnog u srednjoj klasi. Simbol je “prave njemačke limuzine” koja se relativno lako prodaje i to po dobroj cijeni, prostran je i tih, uglavnom i dobro opremljen, pa uz stabilnost i sigurnost koju pruža u vožnji, ne čudi što je mnogima prvi izbor u potrazi za velikom rabljenom obiteljskom limuzinom.
Dizelaši iz prvih serija se mogu naći već za 65.000 kuna, no mahom su to izvoženi primjerci, pa u startu primamljiva cijena na koncu može izbiti i zadnju kunu za popravke. Samo zamjena dvomasenog zamašnjaka košta oko 10.000 kuna, a turbo punjač još i više. U cjelini, tko ne radi veliku kilometražu, neka ipak razmisli o benzincu, jeftinijem pri kupnji, a posebno pri održavanju.