Sustavi pomoći u vožnji teoretski bi trebali spriječiti nesreću ili umanjiti njene posljedice. No, upozoravaju li tri najraširenija sustava na vrijeme i na odgovarajući način ili samo nerviraju vozača i putnike? Auto motor i sport organizirao je test s čitateljima svih dobnih skupina.
Što znači CMBS (Honda) ili LKA (Lexus)? Gdje se sustavi za pomoć uključuju, a gdje se uopće može vidjeti koji je uključen? Osam ispitanika Auto motor i sporta u praksi ispituje tri najčešća sustava pomoći u vožnji koji se danas nude: pomoć pri prestrojavanju (upozorenje na mrtvi kut), pomoć za ostanak u traku i sustav za izbjegavanje naleta na vozilo ispred sebe, tj. sustav autonomnog kočenja.
Odmah postavljaju prvo i logično pitanje: zašto samo BMW serije 3 GT i Volvo V40 za uključivanje nude jednostavan prekidač s ugrađenom LED-icom koja signalizira i uključenost sistema? Svima ostalima gotovo bez iznimke upravljanje tim sustavima pohranjeno je duboko u nekom od menija.
Zapravo je posao proizvođača vrlo jednostavan. Vozača mora jasno informirati koji su sustavi aktivni, pružiti mu mogućnost da sustav jednostavno i brzo uključi, ali i da ga jednostavno i brzo isključi, ako ga živcira.
Ispitanici su posebno snažno kritizirali menije u Mercedesu i Volvu. Posebno stoga što su to prije baš ta dva proizvođača radili intuitivnije. Jedno od osnovnih pravila korištenja nalaže da se u menije pohrani mogućnost podešavanja intenziteta upozorenja.
Više o ovoj temi možete pročitati u tiskanom izdanju Auto motor i sporta.