Srpanj, koji je tradicionalno loš mjesec po prodajnim rezultatima na hrvatskom tržištu automobila, ovog puta je bio iznenađujuće dobar. Prema podacima agencije Promocija plus ovogodišnji srpanj je odmah iza najboljeg svibnja po broju novih registracija s obzirom da su prodana 3224 nova automobila, samo 120 primjeraka manje nego u petom mjesecu.
Ovogodišnji srpanj bolji je od istog mjeseca lani za 19,1 posto, odnosno registrirano je 518 vozila više nego u srpnju 2012. godine.
Naravno, dva su razloga za ovako dobar rezultat. To je u prvom redu zbog isporuke skupljih automobila koji su zbog većih trošarina kupljeni u lipnju, a isporučeni i registrirani u srpnju. Drugi razlog su rent-a-carovi koji su još u srpnju uzimali nove flote vozila za turističku sezonu i posezonu, ali i isporuka Škodinih modela za potrebe MUP-a. Ako se pojedinačno analiziraju rezultati iz ovogodišnjeg srpnja, bez obzira na sve činjenice, to je ipak pomak i kakvo-takvo svjetlo na kraju tunela.
U srpnju je ponovno Volkswagen gospodario tržištem prodavši čak 776 novih vozila, dok je Škoda, kao drugi član VW grupacije, isporučio 354 automobila. Volkswagen je u srpnju imao čak 24,07 posto, a Škoda 10,98 posto tržišnog udjela. Iznenađujuće dobar rezultat ostvarila je i KIA prodavši 210 primjeraka svojih novih modela, dok je Opel na četvrtom mjestu sa 195, a Citroen na petom mjestu sa tri komada manje.
Među prvih deset mjesta u srpnju, a time i dobar rezultat, ostvarili su Peugeot (189), Hyundai (187), Renault (154), Ford (145) i Audi (108).
Uvjerljivo najprodavaniji brand na hrvatskom tržištu u prvih sedam mjeseci je Volkswagen koji je plasirao 3343 nova vozila što predstavlja 17,97 posto tržišnog udjela. Opel je na drugom mjestu s više od tisuću primjeraka manje, točnije od siječnja do srpnja prodali su 2099 novih automobila (11,28 posto udjela). Ova dva automobilska branda daleko su odmakla konkurenciji, te se već sada sa stopostotnom sigurnošću može konstatirati kako će taj poredak ostati na kraju 2013. godine.
Za treću poziciju u ukupnom poretku borit će se Peugeot koji je do sada registrirao 1374 nova vozila, te Hyundai i Citroen koji su prodali 1262, odnosno 1138 novih vozila. Od šestog do osmog mjesta su Škoda (1097), KIA (1086) i Renault (1046) kojima će doseg biti šesta pozicija.
Dakako, Renault je u ovoj situaciji najneugodnije iznenađenje i iz godine u godinu sve više tone, od nekad najprodavanije marke prije desetak godina srozao se na trenutno osmo mjesto. Prvih deset u sedam mjeseci ove godine zaokružuju Ford sa 788 i Chevrolet sa 718 zabilježenih novih registracija.
Najugodnije ovogodišnje iznenađenje je plasman Audija, jednog od predstavnika premium segmenta, koji sa 681 primjerkom čvrsto drži 11. poziciju ispred Toyote, BMW-a, Nissana i Dacije koja je na 15. mjestu.
Od siječnja do srpnja 2013. godine najprodavaniji model u Hrvatskoj je Volkswagen Golf sa 1178 novoregistriranih primjeraka (6,33 posto), dok je na drugom mjestu VW Polo sa 909 novih vozila. Treće i četvrto mjesto pripada Opelovim perjanicama Astri (806) i Corsi (656), dok je na petom mjestu Hyundai i30 (545). Među prvih deset u prvih sedam mjeseci još su Peugeot 208 (454), Opel Insignia (435), Volkswagen Passat (430), Hyundai ix35 (428) i Renault Clio (417 primjeraka).
Što se tiče udjela benzinskih i dizelskih motora u prodaji novih automobila u prvih sedam mjeseci registrirano je 55,9 posto dizelaša, te 44,1 posto benzinaca. Brojkama iskazano to znači da od ukupno 18.608 novoregistriranih vozila 10.408 čine dizelski agregati, a 8199 benzinski motori. Zanimljivo je da je u srpnju Doking registrirao jedno svoje električno vozilo i da je to jedini automobil na čisti električni pogon prodan ove godine u Hrvatskoj.
Zagrebu trećina tržišta
U prvih sedam mjeseci novi automobili se i dalje najbolje prodaju u Zagrebačkoj regiji gdje je registrirano ukupno 5810 novih automobila što iznosi 31,22 posto tržišnog udjela.
Na iznenađujućem drugom mjestu je, ali samo za neupućene poznavatelje prilika na hrvatskom tržištu, Požeško-slavonska županija koja zahvaljujući registraciji velikog dijela flotnih vozila na tom području zbog jeftinije police osiguranja, ima 1840 prodanih primjeraka. Splitsko-dalmatinska županija je treća preskočivši Primorsko-goransku županiju.
Splitska županija ima 1583 prodana nova automobila (8,51 posto udjela), a Primorsko-goranska 1560 (8,38 posto udjela). Uvjerljivo najgora je Ličko-senjska županija sa tek 85 novih registracija što predstavlja minornih 0,86 posto tržišnog udjela.
Audi neuhvatljiv
U premium segmentu Audi je neprikosnoveni vladar s prodanih 681 novim vozilom u ovogodišnjem sedmomjesečnom razdoblju, dok je samo u srpnju registrirano 108 Audijevih vozila. U ukupnom poretku Audi je na visokom 11. mjestu, dok je BMW na 13. poziciji. BMW je u srpnju registrirao 87 novih vozila, a u prvih sedam mjeseci 507 komada.
Treći član “svetog njemačkog trojstva” Mercedes još je nije oporavio nakon propadanja glavnog uvoznika za Hrvatsku Eurolinea, pa se nakon sedam mjeseci nalazi na 19. mjestu sa 274 zabilježene nove registracije. U srpnju je Mercedes imao 48 prodanih auta, piše SlobodnaDalmacija.hr.