Ako vlasnik vozila donese potvrdu od zastupnika o dodatnim dimenzijama guma, ista se može prihvatiti samo ako je ovjerena od strane generalnog zastupnika za marku.
Na primjer, vlasnik Renault vozila dolazi na tehnički pregled i želi da mu se u napomenu prometne dozvole upišu dodatne dimenzije guma za njegovo vozilo. Vlasnik je donio potvrdu gdje pišu dodatne dimenzije guma i potvrda je ovjerena od strane neke auto kuće.
Ova potvrda se ne može prihvatiti jer ta auto kuća nije generalni zastupnik za marku vozila Renault, već je to Renault Hrvatska.
Ako je na vozilo naknadno ugrađena rastavljiva kuka (“EURO” kuka), mora li vozilo pristupiti ispitivanju?
Da. Ako je vozilu naknadno ugrađena “EURO” kuka, vozilo je potrebno uputiti na ispitivanje. Svaka naknadno ugrađena kuka podliježe ispitivanju, pa tako i “EURO” kuka.
Može li se vozilo koje se inače proizvodi kao M1-osobni automobil, a na registraciju je došlo s izjavom o sukladnosti koje ga deklarira kao teretno vozilo (N1 – teretni automobil) i kao takvo je homologirano, registrirati kao teretno vozilo?
Može, ako ima izjavu o sukladnosti u kojoj piše da je vrsta vozila teretno vozilo, bez obzira što se predmetno vozilo inače proizvodi kao M1-osobni automobil (bez obzira na oblik karoserije). Obratiti pažnju na unos podataka o najvećoj dopuštenoj masi te broju sjedala (najčešće 1 manje od izvedbe osobnog automobila zbog smanjene nosivosti putnika).
Vozilo mora imati pregradu između prostora za putnike i teretnog prostora. Na primjer: Na tehnički pregled dolazi vozilo Renault Megane (kao na slici), oblika karoserije karavan, kojemu u izjavi o sukladnosti piše da je vrsta vozila teretno vozilo.
Iako na prvi pogled izgleda da se radi o osobnom automobilu, takvo vozilo ima čvrstu pregradu između teretnog i putničkog prostora. Takvo vozilo je homologirano kao teretno i takvim ga se treba registrirati.
Treba li prema novome Pravilniku o tehničkim pregledima na ponovljenom tehničkom pregledu provjeriti stanje svih uređaja na vozilu?
Ne. Ovaj stavak propisuje da nadzornik obavezno mora na ponovljenom tehničkom pregledu pregledati samo one nedostatke koje je uočio na osnovnom tehničkom pregledu, međutim, ukoliko u toku ponovljenog pregleda, nadzornik uoči još neke nedostatke koji nisu bili zabilježeni na osnovnom tehničkom pregledu (nadzornik na osnovnom tehničkom pregledu ih je previdio ili su nastali u međuvremenu), obavezno ih treba evidentirati i na temelju njih ocijeniti dali je vozilo tehnički ispravno ili neispravno.
Za očekivati je da će naknadni nedostaci nađeni na ponovljenom tehničkom pregledu biti većinom vizualnog tipa, a manje je vjerojatno da će se kao ponovljeni nedostaci pojavljivati nedostaci kao što su nedovoljan koeficijent kočenja ili nezadovoljavajući rezultati ispitivanja ispušnih plinova, jer je za njihovo utvrđivanje potreban uređaj, odnosno, nije ih moguće utvrditi samo vizualnim putem.
Na primjer, vozilo je pristupilo ponovljenom tehničkom pregledu zbog ispušnih plinova (EKO testa), a nadzornik je uočio da je u periodu između redovnog i ponovljenog tehničkog pregleda razbijeno vjetrobransko staklo. Nadzornik mora zabilježiti grešku za razbijeno staklo i vozilu odbiti ponovljeni tehnički pregled.
Izvor: cvh.hr