Drugi mjesec zaredom tržište automobila u Hrvatskoj bilježi lagani rast, koji može zahvaliti flotnoj prodaji, točnije rent-a-carovima koji obnavljaju vozni park za turističku sezonu. Tako je, prema rezultatima agencije Promocija plus, u ovogodišnjem svibnju prodan gotovo isti broj novih vozila kao u istome mjesecu lani.
Točnije, lani je u svibnju zabilježeno 3377 novih registracija, dok je ovogodišnji svibanj donio prodajnu brojku od 3344 nova automobila. Naravno, tu je puno više automobila koji su “otplovili” u flotu, nego pojedinačnih kupovina.
Međutim, pad prodaje u razdoblju siječanj – svibanj 2013. u odnosu na prvih pet lanjskih mjeseci iznosi 27,6 posto. Od siječnja do svibnja 2012. godine zabilježeno je ukupno 16.836 novih registracija, dok su u istom razdoblju ove godine prodana tek 12.194 nova vozila.
Minus za prvih pet ovogodišnjih mjeseci u odnosu na razdoblje siječanj – svibanj 2012. iznosi 4642 primjerka. Stoga, ako se nešto drastično ne promijeni od 1. srpnja, kada dolaze nove trošarine, a u to je teško povjerovati, gotovo je nemoguća misija dosegnuti brojku od 30.000 prodanih novih vozila.
U ovom tržišnom automobilskom sivilu, Volkswagen se profilirao kao lider koji uvjerljivo drži prvo mjesto s prodanim 2121 novim vozilom u prvih pet mjeseci, što čini tržišni udio od 17,39 posto. Iza njega je Opel s 1457 novih registracija (11,95 posto), dok je na visokom trećem mjestu Peugeot s 894 prodana primjerka.
Dok će Volkswagen i Opel po svoj prilici zadržati prve dvije pozicije do kraja godine, treba vidjeti hoće li Peugeot uspjeti ostati na trećoj poziciji, piše SlobodnaDalmacija.hr.
Korejski dvojac KIA i Hyundai vode žestoku bitku za četvrto mjesto, a trenutno KIA ima 785, a Hyundai 781 prodani novi automobil. Vrlo blizu su još Citroën, sa 762, i Renault, sa 743 nove registracije, na šestom i sedmom mjestu. Među prvih deset još su Škoda (612), Chevrolet (527) i Audi, jedini predstavnik premium segmenta među “top ten”, koji je prodao 456 novih automobila.
U svibnju raspored prva tri prvoplasirana brenda je isti kao i onaj nakon prvih pet mjeseci. To znači da je Volkswagen prvi sa 733 nove registracije (21,92 posto tržišnog udjela), Opel drugi s 498 komada, dok je Peugeot treći s 253 prodana primjerka. Hyundai je četvrti s 232 prodana nova auta, a Chevrolet peti sa 173 primjerka.
Među prvih deset još su Citroën (161), KIA i Renault (po 147 vozila), deveti je Audi s gotovo nevjerojatna 134 prodana vozila, a deset najboljih u svibnju zaokružuje Ford sa zabilježenih 129 novih registracija.
Najprodavaniji model u prvih pet mjeseci 2013. godine je Volkswagen Golf sa 769 komada, ili 6,31 posto tržišnog udjela. VW Polo je drugi sa 646 novih registracija, dok su treći i četvrti Opel Astra i Corsa sa 624, odnosno 380 prodanih novih primjeraka. Među prvih deset još su ušli Opel Insignia (339), Hyundai i30 (325), Renault Clio (300), Peugeot 208 (297), KIA Sportage (283) i Citroën C4 (257 primjeraka). U svibnju su prodana i tri Porschea, te jedan Jaguar.
Premium segment: Audi “rastura”
U premium segmentu Audi rastura svoje konkurente, te ne samo da je na 10. mjestu ukupnog poretka, nego je u svibnju prodao 134 nova automobila, što mu je donijelo 9. poziciju. BMW je zabilježio 62 nove registracije, a u ukupnom poretku je na 14. mjestu s prodanih 314 automobila. Mercedes se u svibnju donekle popravio prodavši 49 komada, ali je u ukupnom poretku tek na 19. mjestu, sa 158 primjeraka.