Jedna od najčešćih, ali i najbanalnijih pogrešaka vozača je vožnja s preslabo napumpanim gumama. Propisani tlak najvažniji je za sigurnu vožnju i duži životni vijek guma, a valja imati na umu da vožnja s tlakom u gumama manjim od propisanog povećava potrošnju goriva.
Prilično iznenađuju podaci koje je u nedavno provedenom istraživanju prikupio Bridgestone, proizvođač automobilskih guma. Čak sedam od deset vozača u Zapadnoj Europi vozi s preslabo napumpanim gumama.
Od 38.000 automobila pregledanih u sklopu njihova testiranja preslabi tlak u pneumaticima imalo je 26.980 vozila, odnosno 71 posto, a tlak ispod zakonskog minimuma imalo je 4560 vozila ili 12 posto pregledanih.
Prema tom istraživanju, samo zbog nedovoljnog tlaka u gumama na automobilima svake godine se u Europi uništi 12,2 milijuna automobilskih guma, nepotrebno se potroše dvije milijarde litara goriva i u zrak ispusti 4,8 milijuna tona ugljikova dioksida. Zabrinjava također porast broja vozača koji voze s nedovoljnim tlakom u gumama, a isključivi krivac za to je njihov nemar.
Broj preslabo napumpanih guma u 2012. godini u odnosu na godinu ranije je porastao za 25%, dok 78 posto vozača vozi s takvim pneumaticima. Bilježi se i porast onih koji voze s istrošenim gumama. Dok ih je 2011. bilo 20 posto, lani je čak 25% vozača vozilo s istrošenim gumama.
Pretpostavlja se da je razlog tome financijska kriza. Procjenjuje se da je zbog toga potrošeno 3,9 milijardi litara goriva više i ispušteno 9,2 milijuna tona CO2. To je loše za okoliš, društvo u cjelini, ali u konačnici i za vozača, jer je zbog dotrajalih guma njegova sigurnost u cestovnom prometu ozbiljno narušena, a automobil troši više goriva.
Brza provjera guma u tri koraka
1. Provjerite dubinu “šare” gaznog sloja na sve četiri gume. Ako je ona manja od 3 mm trebate razmisliti o promjeni guma. Po zimi zakonski ne smijete voziti s manje od 4 mm.
2. Provjerite tlak u gumama jednom mjesečno kako bi vaše gume bile pravilno napumpane u svakom trenutku. Pravilan pritisak je propisan u priručniku vozila, a često i ispod poklopca spremnika goriva.
3. Redovno provjeravajte stanje pneumatika. Obratite pažnju na znakove nepravilnog trošenja, posjekotine, oštre predmete u gaznom sloju, razderotine, pukotine, ispupčenja… Ako ste u nedoumici, obratite se vulkanizeru.