EU ŽELI USVOJITI NOVU DIREKTIVU

NOVOSTI SU BROJNE Najavljene promjene oko vozačkih dozvola na razini EU

Što bi se moglo promijeniti s vozačkim dozvolama i vozačkim ispitom za vozače početnike?

Zasad je to samo nacrt, a poznate su i prve konture prijedloga
koji će ići na usvajanje europskim tijelima, piše njemački
autoklub ADAC.

Vozačka dozvola B kategorije odnosi se samo na motorna vozila do
ukupne dopuštene mase od 3,5 tone. Većinu mobilnih kućica stoga
ne smiju voziti vlasnici vozačke dozvole – preteške su. Zbog toga
je planirano povećanje dopuštene ukupne mase na 4,25 tona.

Već nekoliko godina vozačka dozvola (kategorija B) u Njemačkoj
može se produžiti do vozačke dozvole B196. To vam omogućuje
vožnju lakih motocikala do 125 ccm – ali samo u Njemačkoj. To bi
se moglo promijeniti s 4. Direktivom o vozačkim dozvolama:
propisi koji su se prije primjenjivali samo na nacionalnoj razini
bit će u budućnosti priznati u cijeloj EU. Tada bi bilo moguće
putovati preko državnih granica s motociklom od 125 ccm, piše
Poslovni dnevnik.

Minimalna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi se
smanjiti na 18 godina. U Njemačkoj se, na primjer, C kategorija
za kamione može steći tek s 21 godinom, a D kategorija za
autobuse tek s 24 godine.

Digitalna vozačka dozvola također bi trebala dobiti drugu
priliku: cilj je da odgovarajuća aplikacija na pametnom telefonu
bude dovoljna u slučaju policijske kontrole ili prilikom
iznajmljivanja automobila. QR kod se također razmatra za umjesto
trenutnog čipa kako bi bila otpornija na krivotvorenje.

Do sada nije bilo moguće položiti teoretski i praktični vozački
ispit u različitim državama članicama Europske unije. Kako bi se
uzela u obzir sve veća mobilnost stanovništva, to bi trebalo
dopustiti u budućnosti. Za to bi se morali pojednostaviti
dosadašnji propisi o boravku.

Također se raspravlja o tome da se s praktičnom nastavom započne
tek nakon uspješno položenog teorijskog ispita. U budućnosti bi
se barem dio vozačkog ispita mogao polagati i na simulatorima.
Obvezni tečaj osvježenja znanja godinu dana nakon dobivanja
vozačke dozvole namijenjen je smanjenju broja nesreća. Stručnjaci
za sigurnost na cestama preporučili su ovu mjeru.

Duljina oduzimanja vozačke dozvole (npr. zbog vožnje u
alkoholiziranom stanju) trebala bi biti standardizirana i
međusobno priznata. Zabrana vožnje uvedena u Italiji onda bi se
također primjenjivala u Njemačkoj. U tom kontekstu također se
traže jedinstvene granične vrijednosti za konzumaciju alkohola i
droga, bodovni sustavi u različitim zemljama trebaju se
uskladiti, a podaci o vozačkim dozvolma svih građana EU-a trebaju
se pohraniti u europsku bazu podataka. To bi trebalo olakšati
policijske provjere, prenosi Fenix Magazin.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije