Vijesti / Automobilizam
Automobilizam
TRŽIŠTE RABLJENIH Nikad lošija i skuplja ponuda
Jurica Galoić/PIXSELL

Oprez kod kupovine

TRŽIŠTE RABLJENIH Nikad lošija i skuplja ponuda

Kupci rabljenih vozila biraju između najograničenijih i najskupljih ponuda. Automobila nedostaje, manje se pozornosti obraća na stanje vozila. Rizik od kupnje lošeg auta veći je nego što je bio prije godinu ili dvije

Ruska invazija na susjednu Ukrajinu dovela je automobilsku industriju do goleme krize koju će biti jako teško riješiti. Tijekom posljednjih nekoliko godina tržišta rabljenih automobila suočila su se s problemima jer je kriza u vezi s nedostatkom poluvodiča ugrozila čitav lanac kupnje automobila. Činilo se da će se ove godine isporuke novih vozila vratiti na razine prije te krize.

No, automobilska industrija suočena je s još većom krizom. Lanci opskrbe su oštećeni, iznimno je teško nabaviti dobar rabljeni auto, cijene svih automobila su nepredvidive, a ne pomaže ni rast cijena goriva. Potražnja za rabljenim automobilima raste, ali kvalitetnih vozila nema. Jedan od glavnih razloga trenutačne situacije jest kriza na tržištu novih automobila, kažu iz CarVerticala, tvrtke koja nudi uslugu provjere povijesti vozila.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Proizvođači ograničavaju proizvodnju vozila kako bi ona bila sporija, ali redovitija. To usporava i priljev na tržište rabljenih automobila. Vlasnici odgađaju prodaju svojih vozila ili se uopće ne rješavaju rabljenih automobila.

– Oni koji su zainteresirani za kupnju rabljenog automobila sada biraju između najograničenijih i najskupljih ponuda na tržištu. Trgovci rabljenim automobilima mogli bi kupovati baš sve što im je ponuđeno, a da pritom manje pozornosti obraćaju na stanje u kojem se automobil nalazi. Rizik od kupnje rabljenog auta u lošem stanju može biti mnogo veći nego što je bio prije godinu ili dvije – kaže Matas Buzelis te upozorava da je stoga još važnije provjeriti povijest rabljenog vozila za koje ste zainteresirani.

2021. godine cijene rabljenih automobila već su dosegle najvišu razinu svih vremena. Iako su se stabilizirale i čak počele padati pred kraj godine, ruska invazija na Ukrajinu stvorila je situaciju bez presedana na tržištu rabljenih vozila. Također, cijene goriva premašile su kritičnu granicu od dva eura po litri u mnogim europskim zemljama, što je ponukalo vozače da razmisle o promjeni dnevnih navika.

– Zbog rasta cijena goriva neki će vozači manje putovati. Ljudi bi mogli smanjiti godišnju kilometražu svog vozila odabirom javnog prijevoza ili drugih dostupnih prijevoznih sredstava. Manje kilometara značilo bi manje nesreća, što bi dovelo do uštede u tekućim troškovima – kaže M. Buzelis. Time bi se smanjio broj vozila na cestama, ali bi se povećala i zainteresiranost za vozila s nižom potrošnjom goriva. To znači da bi vozila s dizelskim motorima mogla postati zanimljiva vozačima zbog nenadmašno niske potrošnje goriva na autocesti. Međutim, taj će trend biti prisutan samo u zemljama u kojima nema oporezivanja vozila s višim razinama emisija CO2.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video

Vezani članci