NAPREDNI SUSJEDI

SLOVENCI ODLUČILI Manje kazne za brzinu, romobili smiju na cestu, a vozači kroz crveno svjetlo

Novi ‘Zakon o pravilih cestnega prometa‘ donosi niz odredbi koje idu na ruku vozačima

Nedavno smo kritički pisali o prijedlozima izmjena našeg Zakona o
sigurnosti prometa na cestama, među kojima su mnogi nebulozni, a
posebno strši onaj da se vozačima električnih romobila omogući
vožnja isključivo po biciklističkim stazama, kojih kod nas
uglavnom nema.

Upravo zato smo s određenom dozom ljubomore pročitali nove
odredbe u slovenskom ‘Zakonu o pravilih cestnega prometa’, koje
ne samo da nisu nebulozne, nego itekako imaju smisla i idu na
ruku vozačima. Kod naših susjeda, primjerice, zakonodavac je tako
predvidio da se električni romobili osim po biciklističkoj stazi
mogu voziti i uz desni rub kolnika, čime će njihovih korisnicima
i dalje omogućiti nesmetano korištenje.

No, to ni blizu nije jedina novost na kojoj naši vozači mogu
zavidjeti Slovencima. Kod naših se susjeda, naime, dogodilo i
nešto kod nas nezamislivo – kazne za prebrzu vožnju (doduše, samo
na onima s ograničenjem brzine od 50 km/h) ovom su prigodom čak
smanjene (!). I to osjetno. Kazna za prekoračenje do 10 km/h,
primjerice, sad iznosi 40 eura (prije 80 eura), prekoračenje od
20 do 30 km/h umjesto 250 eura plaća se 120 eura… Zanimljivo,
smanjenje su kazne i za veća prekoračenja, pa čak i ono 30 do 50
km/h. Takav prijestup više se ne plaća 1000, već 750 eura.

Treba, međutim, naglasiti da su kazne za određene prekršaje i
rasle. Naši vozači tako će, primjerice, dok putuju kroz Sloveniju
trebati biti oprezniji pri uporabi mobitela čije se korištenje u
vožnji sad plaća paprenih 250 eura, gotovo dvostruko više nego u
Hrvatskoj. Također, kazna za parkiranje na mjestu za osobe s
invaliditetom porasla je s 80 na opipljivih 200 eura, no tu
nikako nije riječ o odredbi kojoj je cilj ubiranje novca od
vozača, već o zaštiti osoba slabije pokretljivosti, piše portal
jutarnji.hr/autoklub.

Više od svega, međutim, pažnju nam je privukla odredba kojom je
omogućeno skretanje udesno i kada je upaljeno crveno svjetlo na
semaforu. Općine su dobile ovlast da na lokalnim cestama s jednim
prometnim trakom i razmjerno slabijim prometom postave dodatni
prometni znak u obliku zelene strelice za skretanje udesno.

U tim situacijama sad vozač sam mora procijeniti sigurnost takve
radnje, odnosno mora se uvjeriti da je može sigurno obaviti.
Napredno, nema što…

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije