Zakoni i propisi

POGLEDAJTE KOLIKO SE PLAĆA Slovenija povisila kaznu za korištenje mobitela

Slovenija je uvela i prometni znak koji vozačima omogućava da procijene hoće li ga koristiti, a dozvoljava skretanje u desno i pri crvenom na semaforu

U susjednoj Sloveniji na snagu je stupila novela njihova ‘Zakona
o pravilih cestnega prometa’ koja između ostalog sadrži
jedno novo zanimljivo rješenje. Na određenim preglednim
raskrižjima će biti dopušteno skretati desno i kada je crveno
svjetlo na semaforu. Općine su dobile ovlast da na lokalnim
cestama s jednim prometnim trakom s razmjerno manjim prometom
postave dodatni prometni znak u obliku zelene strelice za
skretanje udesno, koji će omogućiti skretanje u desno i kada je
vozaču upaljeno crveno svjetlo na semaforu. U tim situacijama
vozač sam mora procijeniti sigurnost takve radnje odnosno mora se
uvjeriti da je može sigurno obaviti. Osim toga, u planu je
opremanje takvim znakovima određenih križanja i na regionalnim i
državnim cestama za koje ‘Direkcija za
infrastrukturo’ (DRSI) procijeni da su podesna za ovu
novinu.
 Novo rješenje su poduprli slovenski autoklub AMZS i
tamošnja Agencija za promet.

– Vozač se odlučuje za skretanje desno pri crvenom svjetlu na
semaforu samo kad se osjeća sigurno i suvereno. U suprotnom treba
pričekati da mu se upali zeleno svjetlo i tu njegovu odluku
trebaju poštivati drugi vozači koji se nalaze iza njega – rekao
je za ljubljansko Delo Erik Logar iz AMZS-a.
Smisao ovog rješenja jest povećanje protočnosti prometa, a
pozitivno bi trebala djelovati i na ekologiju. No, stručnjaci će
trebati pažljivo izabrati raskrižja na koja će postaviti ovaj
znak kako ne bi došlo do neželjenih prometnih nesreća. Slovenski
zakonodavac je prepustio vozaču odluku hoće li koristiti
mogućnost skretanja u desno i kada je crveno svjetlo na semaforu,
a to znači da vjeruje u prometnu kulturu i znanje svojih vozača.
Bi li takvo rješenje bilo svrsishodno i dobro za Hrvatsku pitali
smo sudskog vještaka za cestovni promet Gorana
Husinca
.

– Bojim se da s takvim rješenjem ne bi puno povećali prometne
protoke, a potencijalno bi povećali mogućnost prometnih nesreća.
Kod nas dosta vozača ne zna ni osnovna prometna pravila, pa
mislim da bi ovakva nova rješenja izazvala pomutnju. A zamislite
situaciju kad prvi vozač na semaforu procijeni da će čekati
zeleno na semaforu, a vozači iza njega počnu trubiti jer bi oni
skrenuli. Mislim da nemamo još dobru prometnu kulturu za takva
rješenja. Noću bih radije na cestama s manje prometa koristio
trepćuće žuto svjetlo za brži promet – rekao nam je Goran
Husinec.

Osim toga u Sloveniji od 10.8. vrijede nova prometna pravila
vezana uz kazne za prometne prekršaje. Pa se tako uporaba
mobilnog telefona za vrijeme vožnje kažnjava s 250 eura. Uporaba
slušalica biciklistima će se umjesto 40 eura kažnjavati sa 120
eura. Po novom je zabranjeno voziti električnim romobilom po
pločniku, već samo po biciklističkoj stazi ili uz desni rub
ceste. No, smanjeni su iznosi kazni za prekoračenje brzine na
cestama s ograničenjem brzine od 50 km/h. Sada je kazna za
prekoračenje do 10 km/h 40 eura (prije do 5 km/h 40 eura, od 5-10
km/h 80 eura). Za prekoračenje od 10-20 km/h umjesto 250 eura po
novom kazna iznosi 120 eura, a od 20-30 km/h prekoračenja 250
eura (prije 500 eura). Prekoračenje brzine od 30-40 km/h će se
plaćati 500 eura, dok će kazna za prekoračenje od 40-50 km/h
iznositi 750 eura (prije od 30-50 km/h prekoračenja 1000 eura).
Povećana je globa za parkiranje na invalidskom mjestu, dosad je
kazna iznosila 80 eura, a po novom će se plaćati 200 eura.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije