Istraživanje

ADAC-ova STATISTIKA KVAROVA S kojim je modelima bilo najviše problema, a s kojima najmanje?

Porastao je broj kvarova na akumulatorima i to s 41.8 posto 2019. godine na čak 46.3 posto 2020. godine

Svaki autoklub ima svoje statistike, ali zbog ogromnog volumena
vozila i prometa, statistika Njemačkog autokluba (ADAC) radi se
na najvećem uzorku, a i usporediva je s našim uvjetima jer su i
modeli automobila na našim tržištima isti. Prvo, obrađeno je čak
3.386 milijuna kvarova u 2020. godini, što je fascinantan
podatak. Njemačka je završila u lockdownu u proljeće 2020.
godine, vozilo se i manje pa je ADAC zabilježio pad od 10 posto u
broju intervencija u odnosu na 2019. godinu.

Jedno upozorenje i za naše vozače. Porastao je broj kvarova na
akumulatorima i to s 41.8 posto 2019. godine na čak 46.3 posto
2020. godine. Stajanje na parkiralištima koje se mjerilo u
tjednima negativno je utjecalo na akumulatore koji su se
ispraznili. U ADAC-u bilježe posebno visok broj tih intervencija
u travnju, nekoliko tjedana nakon lockdowna. ADAC je napravio i
statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godine. U
obzir nisu uzimani problemi poput krivo natočenog goriva ili
praznog spremnika za gorivo jer su za njih odgovorni vozači.

U ADAC-u ističu da su ocjene samo smjernice. Neslavno prvo mjesto
po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase:
10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila. Treba
spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali sa starijim
modelima mnogo je problema. Najčešće greške – osim akumulatora –
odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i
svjećice.
Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svjećice,
neispravne brave za paljenje također su u više navrata odgovorne
za kvarove. U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali
natprosječno često u praktički svim godinama gradnje – glavni su
uzroci recirkulacija ispušnih plinova ili ubrizgavanje AdBluea.

Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je
zastrašujuće loše s velikom potrošnjom akumulatora. Opel
Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali
su dosta probleme. Kangoo je imao problema s električnom
energijom u vozilu. Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema
ozbiljnije probleme. A3, A4, A5, Q3 i Q5 su iznimno pouzdani. Kod
BMW-a serije 1, 2, 3, 4, X1, X3 te Mini su iznimno
pouzdani.
Odmah iza, s malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A,
CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK. U vozilima je često bila
neispravna brava za paljenje ili alternator.

Pozitivna iznenađenja su mali automobili Fiat Punto i Dacia
Sandero. S Puntom je  zapanjujuće da su i stari primjerci
(godina proizvodnje 2011. – 2013.) imali malo kvarova. A Dacia
Sandero dokazuje da jeftino ne znači i loše te je vrlo
kvalitetna.
Noviji modeli Volkswagena Golf su dobri, ali starija godišta već
imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od
konkurenta u kompaktnoj klasi.

ADAC je pripremio o statistiku za električne automobila i ovdje
je, naravno, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju
biste pomislili. Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji,
čak 54 posto. Ona osigurava otvaranje vrata i aktiviranje glavnog
baterijskog sustava. Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u
Porsche Taycanu 800-voltna), električni motor i sustav punjenja
zasad čine samo 4.4 posto kvarova. No, ova tehnologija je tek u
povojima i vidjet ćemo koliko će pouzdana biti kad današnji
automobili napune deset godina.

Detaljne tablice kvarljivosti vozila možete pogledati klikom
na portal revijahak.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije