Savjeti

KUPNJA RABLJENIH Što je bolje izabrati, stariji auto s manje kilometara ili noviji s više?

Općenito govoreći, auto koji je prešao manje od 15,000 km godišnje može se smatrati automobilom s malo kilometara

Prilikom kupnje rabljenog automobila biste li trebali ciljati na
mlađi, ili onaj stariji, ali s manje kilometara? To je vječito
pitanje, a odgovor je: stvari nisu tako jednostavne. Mnogo je
čimbenika koji, uz godište i kilometražu, trebaju utjecati na
vašu odluku kod kupnje rabljenog automobila. Primjerice, bitno je
najprije odrediti koliko ste spremni potrošiti na popravke i
održavanje, koja potrošnja goriva vam odgovara, i koja je to
oprema bez koje ne možete živjeti? Popis se nastavlja, međutim,
ne trebate zaglaviti u njemu. Postoje jednostavne smjernice koje
vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas, pa ta
tako i kod pitanja o starosti ili kilometraži.

No što to zapravo predstavlja mala kilometraža kod starijeg
automobila? Općenito govoreći, bilo koji automobil koji je prešao
manje od 15,000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje može se
smatrati automobilom s malo kilometara. Međutim, bitno je ponovno
naglasiti: stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili
možda su vidjeli manje od 5000 kilometara godišnje, što ne znači
da oni u sebi imaju još stotine tisuća kilometara vožnje.
Prilikom kupnje starijeg automobila, bez obzira na njegovu
kilometražu, važno je saznati što više o povijesti automobila.
Tih 5000 prosječnih godišnjih kilometara moglo bi značiti da je
riječ o ‘trećem’ automobilu koji nikada nije previše pažen,
ili da je vožen isključivo kratkim relacijama, što pak nikako
nije dobro za zdravlje automobila. Čak i ako je automobil
‘stajao’ dulje vrijeme, može biti sasvim u redu – sve se
svodi na okolnosti.

S druge strane, kupnja novijeg automobila s više kilometara ima
svoje izazove. Noviji automobili imali su manje vremena da ih se
tretira loše ili zanemaruje, stoga se često mogu pronaći u vidno
boljem stanju, ali taj sjajni sloj boje i čist interijer možda
skrivaju druge probleme.

Uzmimo za primjer automobil star tri godine sa 60.000 kilometara
na satu. To je automobil velike kilometraže, ali tipičan za
nekoga tko svakodnevno putuje na posao. Ako je redovito održavan,
problemi ne bi trebali postojati. No ako je promjena ulja
izostala samo jednom godišnje, vremenske promjene mogle su
prouzročiti značajne mehaničke probleme koji neće odmah isplivati
na površinu. Od kritične važnosti je saznati o povijesti
automobila koji je u vašem užem izboru. Otkriti kako se točno s
automobilom postupalo tijekom njegova života može biti težak
zadatak. Postoje brojne internetske stranice poput
www.carvertical.com/hr koji nude usluge provjere povijesti
automobila samo s brojem šasije.

Još jedna opcija je neovisni mehaničarski pregled. Mehaničari će
rado pregledati automobil koji planirate kupiti uz minimalnu
naknadu. To je mala cijena koju morate platiti s obzirom na
vrijednost kupnje koju ćete obaviti. Dakle, sve ostaje na vama,
uz dodatne provjere, obje opcije mogu biti dobra kupnja, ali i ne
moraju pa ni jednoj ne dajemo prednost, zaključuje portal
jutarnji.hr/autoklub.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije