Savjeti

ZIMSKE, LJETNE ILI CJELOGODIŠNJE Koje gume odabrati?

Zimske gume koristit će vozači koji će tijekom pet mjeseci napraviti više od 10.000 kilometara, a većinu toga na zimskim dionicama. Cjelogodišnje gume uglavnom koriste vozači koji godišnje prelaze do 15.000 kilometara

Kad guma ‘da svoje’, kad se potroši ili ispuca, moraju se kupiti
nove gume. Tu dileme nema. No, koje gume kupiti? Potpuno nove ili
već korištene? Zimske ili cjelogodišnje? Jeftinije ili skuplje?
Odgovor na svako od ovih pitanja ovisi o navikama vozača i o
njegovim uobičajenim rutama. Dobro, osim na prvo pitanje. Tu
bismo svakako izabrali novu gumu, iako i kupnja rabljene ima
svojih prednosti (niža cijena), a po oznakama na gumi možete joj
lako utvrditi starost. No, ne možete znati u kojim je uvjetima ta
guma čuvana, osim ako osobno poznajete osobu koja prodaje tu
konkretnu gumu. Stoga, naš glas ipak ide novoj gumi, uz napomenu
da je bolja i neistrošena rabljena od vaše stare potrošene ili
ljetne gume.

Cjelogodišnje gume, iako na njih mnogi odmahuju rukom, nisu loš
izbor za vozače koji ne planiraju voziti po snježnim dionicama.
Prema saznanjima iz Vulkala, u podnebljima gdje snijeg nije
uobičajena pojava 50% vozača odlučuje se za vožnju na ljetnim
gumama, 25% vozača upotrebljava cjelogodišnje guma, a 25% vozača
zimi ugrađuje zimske gume na svoje vozilo. Ljetne gume na vozilu
obično zadržavaju vozači koji u periodu od 15.11. do 15.4. neće
koristiti zimske dionice kao što su ceste Like i Gorskog kotara.

– Zimske gume koristit će vozači koji će tijekom pet mjeseci
napraviti više od 10.000 kilometara, a većinu toga na zimskim
dionicama. Cjelogodišnje gume uglavnom koriste vozači koji
godišnje prelaze do 15.000 kilometara. Prije 15-ak godina, kad su
se pojavile na tržištu, cjelogodišnje gume bile su skuplje i 15%
od zimskih guma, dok je sada razlika neznatna i cjelogodišnje su
gume cijenom pozicionirane između ljetnih i zimskih. Vozimo li na
cjelogodišnjim gumama sigurno ćemo uštedjeti na troškovima
montaže i centriranja guma. Što se samih performansi tiče, kod
cjelogodišnjih guma ne možemo očekivati maksimalne prednosti koje
nam pružaju zimske odnosno ljetne gume – pojasnio je
Željko Kalečak, direktor tvrtke Vulkal.

Cjelogodišnje ili zimske, bitno je da gume nisu istrošene. Svaka
guma na svojoj gaznoj površini ima indikator istrošenosti pa je
lako uočiti kada je guma došla do minimuma. Također, za kupnju
novih guma vrijeme je i ako je došlo do poremećaja u geometriji
kotača pa se guma nepravilno trošila ili je došlo do mehaničkog
oštećenja gume. Svi bismo, razumije se, voljeli voziti na
najboljim gumama, no ne možemo si ih svi priuštiti. Zato gledamo
omjer uloženog i dobivenog, no mnogi ne razumiju na što se to kod
guma konkretno odnosi. Vrijednost vašeg automobila nije faktor
kojeg ovdje treba uzeti u obzir, odnosno teza da su starom autu
dobre i jeftine gume ne samo da je pogrešna, nego je i jako
opasna.

– Star auto, loše kočnice, loša svjetla iako i tome pridodamo
najjeftinije gume onda smo sve učinili da nam vožnja bude
riskantna. Iako napominjem da je bolje kupiti i najjeftinije, ali
nove gume nego voziti se na starim i istrošenim gumama bez
profila. Kod kupnje guma poželjno  je da se svaki vozač
posavjetuje sa specijalistima koji prodaju gume i nakon razgovora
o broju prijeđenih kilometara i cestama gdje se vozi, o navikama
u vožnji, biti će mu ponuđena najadekvatnija guma za njegovo
vozilo – savjetuje Ž. Kalečak.

U vulkanizerskim radionicama u ovom su trenutku čekanja
minimalna. Još nema ni pritisaka na termine iz hotela za
gume. No, to će se već za koji dan promijeniti i u studenome će
vozači na termin čekati 7 do 10 dana.

– Treba odmah krenuti s mijenjanjem guma kako bismo izbjegli
gužve u studenom jer će zbog novonastale situacije i smanjenih
kapaciteta montaža zimskih guma trajati sigurno 6-8 tjedana –
kaže Ž. Kalečak.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije